contrology pilates

28 אוק 20212 דקות

אוסטופורוזיס - המחלה השקטה

אוסטופורוזיס המחלה השקטה

שמחתי מאוד לקרוא את הכתבה הזו ב YNET על אוסטופורוזיס ולכן אני מביאה תקציר של עיקרי הדברים שנכתבו בה 😊.

על פי נתוני איגוד האוסטיאופורוזיס העולמי, אחת משלוש נשים ואחד מחמישה גברים מעל גיל 50 יחוו שבר אוסטיאופורוטי, ועם השנים השיעור של המחלה ושל אירועי השבר כתוצאה ממנה - רק עולה.

אני בטוחה שכמה ממכן.ם מופתאות.ים לקרוא כי זו לא רק מחלה נשית וכי גם ציבור גדול מקרב הגברים עלול לחלות באוסטופורוזיס ולכן חשוב מאוד שגם הם ילכו להיבדק בדיוק כפי שהנשים נבדקות בצורה שיטתית החל מגיל 60.

למרות הנטייה לחשוב שאוסטיאופורוזיס היא בסך הכל מחלה קלה שמהווה חלק טבעי מתהליך הההזדקנות – זה רחוק מאוד מהמציאות. שברים מסוימים ידרשו טיפול סיעודי ארוך טווח, ובנוסף, אחד מכל חמישה שברי ירך יביא לתמותה בשל סיבוכים.

חברות וחברים זה נתון מאוד מאוד קשה לעיכול!!

כולנו יודעות.ים כי מפרק הירך הוא אחד מהמקומות שנוטים להיות יותר פגיעים לשברים בגלל נפילות והמבנה הספוגי של עצם הירך ובמיוחד צוואר הירך - אבל הנתון לפיו אחד מכל חמישה שיסבלו משבר במפרק הירך אחרי כשנה עלולים לא להיות איתנו יותר, זה נתון שצריך להדהים ולהדאיג את כולנו!!

מגיל 60 חשוב להקפיד על בדיקת צפיפות עצם ובהתאם לתוצאה לקבל מהרופא טיפול מונע של סידן וויטמין D, כדי למנוע את אובדן העצם. ההמלצה הזאת רלוונטית גם לנשים אבל לא פחות מכך לגברים. אמנם אצל נשים המחלה שכיחה יותר, כשאחת מתוך שלוש נשים צפויה לסבול ממנה, אבל היא מופיעה לא מעט גם אצל גברים, שמהווים היום כרבע מחולי האוסטיאופורוזיס, והם בדרך כלל חולים באורח קשה יותר.

אין ספק שמניעה היא הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולות.ים לעשות וחלק לא פחות חשוב, הוא הגילוי המוקדם. כאשר אנחנו עדיין בשלב האוסטואופניה, או טרם התחלה של ירידה בצפיפות מסת העצם - דבר שמושפע ממגוון גורמים כמו גניטיקה, תזונה אורח חיים בריא וגם הגיל...

אורח חיים בריא גם הוא משמעותי במניעת אוסטיאופורוזיס, ובכלל זה הקפדה על פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת, מניעת עישון וצמצום צריכת אלכוהול.

כושר גופני הוא התנאי הראשון לאושר!!

אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף אור עקיבא 054-2233706

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

    1040
    0