top of page

גוף ונפש - מה הקשר ??? ואיך נוכל להשתמש בקשר הזה על מנת לנהל את הכאב שלנו בצורה שתסייע לנו בהתמודדות

עודכן: 17 בינו׳


 אישה צעירה מכווצת על המיטה אוחזת כרית, סובלת מכאב כרוני
מה הקשר בין גוף לנפש??ואיך ניתן להשתמש בקשר לניהול כאב כרוני

כאב כרוני הוא כאב שנמשך לפחות שלושה חודשים. כאב זה יכול להשפיע משמעותית על איכות החיים של האדם, ולגרום לקשיים בתפקוד היומיומי, בעבודה, במשפחה וביחסים חברתיים.

מחקרים רבים הראו שישנו קשר הדוק בין כאב כרוני והקשר של גוף ונפש. כאב גופני יכול להוביל לתחושות של עצב, דיכאון וחרדה. תחושות אלו, מצידן, יכולות להחמיר את הכאב, ליצור מעגל קסמים שלילי.


אני שמחה לשתף פרק מצויין של כאן 11 על הקשר בין גוף נפש.



בסרטון, ד"ר דנה ארצי, רופאה ופסיכולוגית, מסבירה שהקשר בין גוף ונפש הוא הדדי. כאשר אנחנו מטפלים בגוף שלנו, אנחנו גם מטפלים בנפש שלנו. כאשר אנחנו מטפלים בנפש שלנו, אנחנו גם מטפלים בגוף שלנו.

גם ד"ר אלי אשד, פסיכיאטר, מסביר שכאשר אנחנו חווים כאב גופני, הגוף שלנו משחרר הורמונים של לחץ, כגון קורטיזול. הורמונים אלה יכולים להוביל לעלייה בסיכון למחלות כרוניות, כגון מחלות לב, סוכרת ומחלות מוח.

ד"ר איריס ברק, רופאת משפחה, מסבירה שחשוב לזהות את הקשר בין כאב גופני וכאב נפשי, כדי לטפל בבעיה בצורה יעילה. היא ממליצה לאנשים הסובלים מכאב גופני לפנות לרופא, כדי לשלול סיבות פיזיות לכאב, וכן לפסיכולוג או פסיכיאטר, כדי לקבל סיוע נפשי אם יש צורך.

ד"ר ירון בן-חור, רופא ספורט, מסביר שפעילות גופנית היא דרך מצוינת לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית. פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית כאב, לשפר את מצב הרוח, להפחית חרדה ולשפר את איכות השינה.


טיפים לאנשים הסובלים מכאב כרוני שעלו מהסירטון:

  • דברו עם הרופא שלכם. חשוב לשלול סיבות פיזיות לכאב, ולקבל טיפול רפואי אם יש צורך.

  • חפשו עזרה נפשית. אם אתם סובלים מתחושות של עצב, דיכאון או חרדה, פנו לפסיכולוג או פסיכיאטר.

  • השתתפו בפעילות גופנית. פעילות גופנית קבועה יכולה לעזור להפחית כאב, לשפר את מצב הרוח ולהפחית חרדה.

  • אכלו תזונה בריאה. תזונה בריאה יכולה לעזור לשמור על בריאות הגוף והנפש.

  • הקפידו על שינה מספקת. שינה מספקת היא חיונית לבריאות הגוף והנפש.

  • מצאו דרכים להירגע. פעילויות מרגיעות, כגון מדיטציה, יוגה או טיפול עצמי, יכולות לעזור להתמודד עם כאב ועם הלחץ הנפשי שהוא יכול לגרום.


בנוסף לטיפים שצוינו לעיל, ישנם טיפים נוספים שיכולים לעזור לאנשים הסובלים מכאב כרוני, כגון:

  • למדו על כאב כרוני. ככל שתדעו יותר על כאב כרוני, כך יהיה לכם קל יותר להתמודד איתו.

  • היו סבלניים. לוקח זמן למצוא את הטיפול המתאים לכאב כרוני.

  • אל תהיו לבד. ישנם אנשים רבים שסובלים מכאב כרוני, וישנן קבוצות תמיכה רבות שיכולות לעזור לכם. ישנן דרכים רבות להתמודד עם הכאב ולהקל עליו. מצאו קבוצת תמיכה. קבוצות תמיכה יכולות לספק לך תמיכה ועזרה מאנשים אחרים שחיים עם כאב כרוני.

  • השתמש בשיטות הרפיה. שיטות הרפיה, כגון מדיטציה, או נשימות עמוקות, יכולות לעזור להפחית את הלחץ והחרדה, שיכולים להחמיר את הכאב.

  • השתתפו בפעילויות שמביאות לכם הנאה. פעילויות שמביאות לכם הנאה יכולות לעזור לכם להתמקד בדברים חיוביים ולהפחית את הסימפטומים של הכאב.


הנה כמה טיפים נוספים שיכולים לעזור שעלו מהסירטון:


  • דווחו על הכאב שלכם לרופא שלכם. חשוב לשלול סיבות פיזיות לכאב, ולקבל טיפול רפואי אם יש צורך.

  • השתמשו בתרופות כגון משככי כאבים או תרופות נוגדות דיכאון, אם יש צורך. תרופות יכולות לעזור להפחית את הכאב והתסמינים הנלווים.

  • השתתפו בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). CBT הוא סוג של טיפול נפשי שיכול לעזור לאנשים להתמודד עם כאב כרוני.

כאב כרוני הוא בעיה מורכבת שיש לה השפעה משמעותית על איכות החיים של האדם. הקשר בין גוף לנפש הוא הדדי, ולכן חשוב לטפל בכאב כרוני בצורה הוליסטית, שתכלול גם טיפול גופני וגם טיפול נפשי.

אם אתם סובלים מכאב כרוני, חשוב לפנות לקבלת עזרה. ישנן דרכים רבות להתמודד עם הכאב ולהקל עליו, ואינכם צריכים להתמודד עם זה לבד.


אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף הוד השרון 054-2233706

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page