top of page

למה רופאים עדיין ממליצים על הפחתת פעילות גופנית או הפסקתה אצל נשים בהריון למרות שהמחקר מראה הפוך??


אישה בהריון מתאמנת על רפורמר
רצוי להתאמן לאורך כל ההריון

אני שמחה לשתף מאמר חשוב ואולי קצת מפתיע \ מרגיז לגבי ההמלצות שבדרך כלל ניתנות על ידי רופאי נשים ואנשי מקצוע מתחום המיילדות והגניקולוגיה, לנשים לפני הכניסה שלהן להריון ובזמן ההריון, לגבי אימון גופני בהשוואה למה שהמחקרים יודעים לספר לנו על כך.


למה מפתיע \ מרגיז?

כי מסתבר שעל פי הסקירה (שמצורפת למטה) שהרבה מהרופאים לא מתעדכנים במחקר או ממשיכים לתת המלצות שכבר מזמן לא נחשבות לעדכניות. ההמלצות לעיתים יכולות גם להיות מנוגדות להמלצות העדכניות לגבי אימון נשים בהריון.


מאז 1985, חל שינוי קריטי בהמלצות לגבי פעילות גופנית טרום לידתית, מגורם שעלול להזיק התנהגות מרשם קריטי לשיפור האימהי ובריאות העובר. החוקרים זיהו 11 מצבים בריאותיים שבהם אין הצדקה שנתמכת על ידי המחקרים שהשתתפו בסקירה להנחות על הפסקת פעילות גופנית:
  1. יתר לחץ דם כרוני או כתוצאה מההריון

  2. עודף משקל/השמנת יתר קשה,

  3. הפלות חוזרות,

  4. צוואר הרחם קצר,

  5. הריונות מרובי עוברים,

  6. אפילפסיה

  7. אנמיה,

  8. מגבלות אורטופדיות

  9. היסטוריה של אורח חיים יושבני במיוחד,

  10. היסטוריה של צירים מוקדמים ספונטניים

  11. הגבלת גדילה עוברית

בכל המצבים האלו אין שום ראיה התומכת בהפסקה פעילות גופנית טרום לידתית, למעשה, הפסקה של פעילות גופנית ועידוד האישה ההרה להפסיק פעילות גופנית יכולה לגרום לסיכון מוגבר לתוצאות שליליות בהריון.


כמו כן ישנם מצבים מסוימים כמו:

  1. הפרעות נשימתיות קלות,

  2. בעיות לב נרכשות (בעקבות ההריון ) או מולדות עם סבילות לפעילות גופנית,

  3. רעלת הריון קלה,

  4. סוכרת מסוג 1 מבוקרת,

  5. קרע מוקדם של ממברנות,

  6. שליה previa לאחר 28 שבועות,

  7. מחלת בלוטת התריס לא מטופלת,

  8. הפרעות אכילה קשות,

  9. תת תזונה,

  10. עישון כבד בנוכחות מחלות נלוות


שבהן סביר להניח שפעילות גופנית סדירה בטוחה, אבל ייתכן שיהיה צורך לשנות את הפעילות הגופנית או להתאים אותה לאישה ההרה וכמו כן להוסיף מעקב או תמיכה לנשים ההרות על ידי עובד מערכת הבריאות.

לבסוף, אנחנו נשארים עם רשימה אחרונה של הפרעות חמורות בהן נמנות הבעיות הבאות:

  1. הפרעות נשימה חמורות,

  2. בעיות לב נרכשות חמורות או מולדות עם אי סבילות לפעילות גופנית,

  3. קרע בשליה

  4. בעייה בכל דם וחשש לדימום עוברי vasa previa,

  5. סוכרת מסוג 1 לא מבוקרת,

  6. פיגור גדילה תוך רחמי - IUGR

  7. התחלה של לידה מוקדמת (לפני שבוע 37)

  8. רעלת הריון חמורה

  9. אי ספיקת צוואר הרחם

רשימה זו כוללת סיבות או מצבים בריאותיים בהם מנחים את הנשים להימנע מפעילות גופנית במהלך ההריון.
עם זאת, נשים צריכות לשמור על פעילות רגילה שהיא חלק מחיי היומיום במידת האפשר. מדוע?? כי לפי עדויות למנוחה מלאה במיטה בהריון יש השפעה שלילית על בריאות האישה ההריונית.

החוקרים ביקשו לספק סיווגים מבוססי ראיות בהם יש להנחות את ההריוניות על האטה או על התוויות נגד לפעילות גופנית טרום לידתית

החוקרים מפצירים ברופאים ובאנשי צוות נוספים העודד את הנשים לשמור על פעילות גופנית לאורך ההריון וגם לכלול נשים עם הפרעות רפואיות שנחשבו בעבר התוויות נגד לפעילות גופנית טרום לידתית.


Why can’t I exercise during pregnancy_ Time to revisit medical ‘absolute’ and ‘relative’ c
.
הורידו את • 437KB

אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף הוד השרון 054-2233706

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page