עיסוי ומתיחה של כלוב הצלעות בשכיבה על הצד על הגליל


אישה יושבת על החוף ומתרגלת יוגה או פילאטיס- בביצוע כפיפה צידית
מתיחה צידית חשובה לנשימה טובה ופתיחה של כלוב הצלעות לצד

בהמשך לפוסט הקודם בו עבדנו עם הפתיחה של בית החזה וכלוב הצלעות על ידי שכיבה על הגב לרוחבו של הגליל, בסידרת תרגול זו נעבוד על הצד של הגוף ונשתמש בגליל על מנת לעסות, להגמיש ולאתגר את חלקו הצידי של כלוב הצלעות והשרירים הרבים שאוחזים בו מלפנים ומאחור.

כמו כן הסידרה הזו מצויינת לכל מי שיש לו או לה עקמת או חוסר איזון מבני או שרירי של עמוד השידרה.

  1. נתחיל בשכיבה צידית על גבי הגליל, כאשר הרגליים כפופות ואזור הצלעות מונח על הגליל, נניח ידיים כפופות מאחורי הראש ובעדינות נוריד את המרפק התחתון למזרון תוך כפיפה צידית של עמוד השדרה ועלייה חזרה כלפי מעלה עד לביצוע כפיפה צידית לכיוון הנגדי. תנועת עמוד השדרה על גבי הגליל מייצרת תחושה של עיסוי עמוק מאוד (ואפילו כואב לחלק מאיתנו)

  2. נמשיך למתיחה יותר עמוקה של רקמת החיבור וכל השרשרת הצידית שלנו. ניישר ונמתח את הרגל העליונה (בהמשך לקו הגוף) ובמקביל ניישר ונמתח את היד העליונה, כך שכל החלק העליון שלנו נמצא במתיחה על גבי הגליל. נחזיק את המתיחה וננסה לנשום לכיוון הצלעות בחלקו העליון.

  3. נוסיף עכשיו פיתול של הגב - נכפוף את הידיים מאחורי הראש, ונביא לסרוגין את המרפק העליון לנגיעה בגליל (תוך פיתול של עמוד השדרה לפנים) ולסרוגין נפתח אותו לאחור תוך פיתול עמוד השדרה לאחור (לפשיטה של עמוד השדרה וכלוב הצלעות)

  4. בתרגיל האחרון נוסיף לתנועת הפיתול של כלוב הצלעות ובית החזרה גם תנועה של סיבובי כתף. נתחיל כאשר המרפק כפוף ובהמשך ניישר את המרפק ונעבור לתנועה גדולה של סיבובי כתף ויד בלווי פיתול של בית החזרה.

כמובן שנחזור על כל הסידרה לצד השני.

ניתן לבצע בין 5 ל 10 חזרות מכל תרגיל


אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף אור עקיבא 054-2233706

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול