מה הקשר בין פילאטיס לסקוואט?? כנסו לקרוא......

מה הקשר בין פילאטיס לסקוואט?? כנסו לקרוא......


מי שמתאמן איתי תקופה יודע שיש לי חיבה מיוחדת לביצוע של סקוואטים מלאים, ואצלי בסטודיו מבצעים מגוון של סקוואטים מלאים, על כדורי טניס, עם מכשירי הפילאטיס השונים על גבי מזרונים וכיד הדמיון.... חשוב לי להדגיש שהכוונה לסקוואטים אמתיים כמו שגוף האדם אמור לבצע ולא מה שתראו בחדר הכושר או בקרוספיט או בכל סוג של אימון מסוג זה או אחר. את הסוג הזה של הסקוואטים עם המשקל (כמו שבתמונה למטה) אני לא אוהבת בכלל ואפילו די שונאת.... למה??? אפשר לקרוא בפוסט הזה.

אבל הבה נחזור לסקוואטים שאני כן אוהבת..... סקוואט מלא אני מאוד אוהבת ולדעתי הוא צריך להיות טבע שני לכולנו. לצערי היום בגלל הרגלי החיים המערביים בו אנו יושבים על כיסא הרבה חלקנו איבדנו את היכולת לרדת לסקוואט מלא ממגוון סיבות:

  1. קיצור של גיד אכילס,

  2. קיצור של הירך האחורית,

  3. חוסר גמישות של הגב התחתון,

  4. חוסר גמישות של מפרק הירך,

  5. חוסר גמישות של מפרק הברך,

  6. הגבלת תנועה באזור הקרסול ועוד....

אלו רק חלק מהרשימה של הסיבות לכך אבל ניתן להבין כי ביצוע של סקוואטים מלאים יעזרו לנו בכל רשימת הבעיות האלו וזה בלי שהזכרתי את העיסוי הפנימי שהתנועה הזו עושה לאיברים הפנימיים, לזרימת הדם והרשימה ממשיכה.....

פילאטיס בעצמו כתב על זה נרחבות בספרו "הבריאות שלך" "your health". הוא טען כבר בשנות ה -30 כי הכיסא שובר את התנועה הטבעית של הגוף והורס אותו ולכן גם תורם למגוון בעיות מפרקים שכולנו מכירים, שמקורם בחוסר תנועה מספקת בגב ובמפרקים הגדולים שלנו במקביל לקיצור של הרקמות הרכות, השרירים והגידים.

מי שמכיר את רפרטואר התרגילים המלא של שיטת קונטרולוג'י (חלקכם קוראים לה שיטת פילאטיס) יודע כי סקוואטים מסתתרים לנו בכל פינה ושעל, רק שבזמן התרגול לא תמיד נבצע את הסקוואט בצורה אנכית לקרקע אלא פעמים רבות הביצוע הוא בשכיבה או בישיבה או על גבי המכשירים השונים והנה כמה דוגמאות מתרגילים מוכרים:

  1. Rolling Like a Ball

  2. Rolling Like a Ball to stand up

  3. The Stomach Massage series on the Reformer

  4. Short Spine on the Reformer

  5. Foot Work on the Reformer, Wall Unit and Chair

והרשימה ממשיכה...

אז בפעם הבאה שמישהו רוצה שתבצעו סקוואט חלקי עם משקל או שמספרים לכם כי סקוואט מלא "הורס את הבירכיים" תפנו אותם לפוסט הזה ותספרו להם שזה דווקא מאוד בריא:-).

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

#סקוואט #squat #גוזףפילאטיס #פילאטיסקונטרולוגי #תרגיליםבעמידה #כאבבהליכה #כאבגבכרוני #כאבברך #כאבגב #חיזוקרגלים #הבריאותשלך #yourhealth

כתובת סניף אור עקיבא

שדרות ויצמן 1 - קניון אורות

אור עקיבא

טלפון 054-2233706

דוא"ל studio@contrology.co.il

עקבו אחרינו בפייסבוק

עקבו אחרינו ביוטיוב

עקבו אחרינו באינסטגרם

  • facebook-square
  • youtube-square
  • Instagram - pilatescontrologystudio
כתובת סניף כפר סבא

טשרניחובסקי 24

כפר סבא 44271

טלפון 054-5391754

דוא"ל studio@contrology.co.il

עקבו אחרינו בפייסבוק

עקבו אחרינו ביוטיוב

עקבו אחרינו באינסטגרם

  • facebook-square
  • youtube-square
  • Instagram - pilatescontrologystudio

​© Copyright 2012 סטודיו קונטרולוג'י