מתיחה והורדת עומס מרצפת האגן - תנוחות הפוכות הן פשוטות ויעילות לשחרור רצפת האגן
top of page

מתיחה והורדת עומס מרצפת האגן - תנוחות הפוכות הן פשוטות ויעילות לשחרור רצפת האגן


את התרגיל הזה הרבה מכירים מעולם היוגה אבל גרסאות שלו קיימות על מגוון מכשירי הפילאטיס ובדרך כלל שייכות לסידרת "הפיל" 🐘🐘בפילאטיס מכשירים.

כל התרגילים שמבוצעים בהיפוך (הכוונה כאשר הראש פונה למטה והאגן למעלה) מורידים עומס מרצפת האגן וזה מאוד חשוב לפעמים לתרגל גם במנח זה - במיוחד למי שיש צניחה של אחד מהאברים הפנימיים (רחם, שלפוחית ועוד...)

מדוע אתם שואלים??

היות והאיברים הפנימיים נעים לכיוון בית החזה ומשקלם לא על רצפת האגן - רצפת האגן נחה במנחים אלו יותר - פשוט כי יש עליה פחות משקל😁

כמו בתרגילים הקודמים אנחנו נתחיל רק במתיחה והחזקת המנח ואחר כך נוסיף תנועה.

תחילה נעמוד בעמידת שש, נהפוך את כפות הרגליים, נדרוך עליהן וניישר את הבירכיים כך שהאגן יעלה כלפי מעלה (לכיוון התקרה), חשוב לשמור על ייציבות בחגורת הכתפיים בזמן שליחת האגן ויישור הברכיים.

  1. נחזיק את המנח, כאשר אנחנו מנסים לשלוח את עצמות הישיבה לתקרה ולמתוח את הגב והרגליים - אני הרבה פעמים מנסה לדמיין משולש שהקודקוד שלו הן עצמות הישיבה שלי🔺.תוך החזקת המנח ננשום נשימות עמוקות וננסה להעמיק את המתיחה.

  2. לאחר כ 5 נשימות, נוסיף כפיפה ויישור של שתי הרגליים, נשיפה בכפיפה קלה של הברכיים, שאיפה ביישור ומתיחה שלהן חזרה. שוב לפחות 5 חזרות.

  3. השלב האחרון יהיה שילוב של עבודה אסימטרית של הרגליים, הכוונה לכפיפה ויישור של כל רגל לסרוגין. פה הנשימה תהיה חופשית. ננסה לבצע לפחות 10 חזרות לכל רגל.

כאשר נסיים נכפוף חזרה את הברכיים ונחזור לעמידת שש.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו 📱 עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

48 צפיות0 תגובות
bottom of page