סילבנה קמחי מן

23 אוג 20172 דקות

כיצד נבצע את הפלאנק המושלם?

תרגיל הפלאנק נחשב לתרגיל בסיסי שנועד לחזק את המרכז ה-"CORE" שלנו, בדגש על השרירי הרחב ביטני, אבל הרבה פעמים כאשר הוא מבוצע בצורה לקויה הוא עלול לגרום לנזק במקום תועלת.

אני מאמינה שעל ידי אימון נכון ובנייה נכונה של מנח הגוף ניתן לבצע אותו בצורה מיטבית גם על ידי מתאמנים מתחילים או כאלו הסובלים מרגישות באזור הגב או חולשה בשרירי הבטן.

הנה כמה נקודות לביצוע מדוייק של הפלאנק:

1. חשוב לשמור על מנח מדוייק של עמוד השדרה והאגן בזמן הביצוע - מנח מדוייק הינו כזה שאם נניח מקל לאורך הגב הוא ייגע בכל אורכו של עמוד השדרה. (ללא מרווחים)

2. בטרם ביצוע פלאנק מלא יש לתרגל ביצוע של פלאנק על האמות כאשר הבירכיים נשענות על הרצפה או ביצוע של חצי פלאנק מעמידת שש (כמו שאני מדגימה בתמונה למטה).

רק לאחר ביצוע של שתי האופציות אלו בצורה טובה נעבור לביצוע של הפלאנק המלא.

כאשר אנו מבצעים את הפלאנק בצורה מושלמת הוא תרגיל מעולה לחיזוק המרכז, ייצוב חגורת הכתפיים ועוד...

פלאנק גם ברמה של מתחילים הוא תרגיל נהדר והוא מאפשר לעבוד על שריר הבטן גם ללא כפיפה של עמוד השדרה כמו תרגילי בטן רבים אחרים שאתם וודאי מכירים - כמו זה.

חיזוק המרכז ללא כפיפה של עמוד השדרה הוא חשוב למי שיש לו יציבה בה הוא נוטה לפנים כמו קיפוזיס או בעברית עקשת וכמו כן למי שיש לו בעיה בריאותית אחרת שמונעת ממנו לבצע תרגילי בטן בכפיפה של עמוד השדרה לפנים.

הפלאנק הוא גם בסיס לתרגילים נוספים מעולם הפילאטיס אבל לא רק, גם תרגיל כמו "פוש אפ" "PUSH UP" שהוא תרגיל לפלג הגוף העליון מתבסס על תנוחת הפלאנק כעמדת מוצא.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

#תרגיליםלבטן #פילאטיסקונטרולוגי #תרגיליפילאטיס #עמידתשש #סטודיוקונטרולוגי #כפרסבא #כאבגב

    820
    0