טיפולים פעילים הכוללים פילאטיס, עשויים להיות היעילים ביותר לסייע בכאבי גב תחתון כרוניים😁🙏💖
top of page

טיפולים פעילים הכוללים פילאטיס, עשויים להיות היעילים ביותר לסייע בכאבי גב תחתון כרוניים😁🙏💖




טיפולים פעילים הכוללים פילאטיס, תרגילי ייצוב, אימוני משקולות ופעילות אירובית עשויים להיות היעילים ביותר לסייע בכאבי גב תחתון כרוניים, כך עולה ממחקר חדש של מכון דיקין לפעילות גופנית ותזונה (IPAN).

הניתוח הראשון בעולם, שפורסם היום בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט, השווה בין 89 מחקרים שבדקו מגוון טיפולים לכאבי גב. הוא מצא כי הזזת הגוף ותרגול יעילים יותר מטיפול פסיבי או מנוחה, והצביעה על סוגי האימונים המובילים לתוצאות הטובות ביותר עבור תסמיני כאבי גב שונים.


החוקר הראשי ב- IPAN, פרופסור דניאל בלוי, אמר כי המחקר הראה כי התרגילים היעילים ביותר לשיפור כאב, תפקוד גופני ובריאות נפשית היו:


  • תרגילי התנגדות, שימוש במכונות משקל או משקולות חופשיות בעומסים הולכים וגוברים לבניית חוזק;

  • פילאטיס;

  • אימוני ייצבות או שליטה מוטורית, , תוך המתמקדת באימון שרירים ספציפיים;

  • אימוני אירובי, כגון הליכה או רכיבה על אופניים.

"היו עדויות לכך שאימוני פילאטיס ואימוני ייציבות או שליטה מוטורית היו הטובים ביותר להפחתת הכאב," אמר פרופסור חבר בלוי.


"הטיפולים הפחות יעילים כללו טיפול ללא מגע, כמו רק לחנך אנשים לכאב כרוני או לבצע התערבויות פסיכולוגיות בלבד, וטיפול ידני, כמו טיפול מנואלי, עיסוי ודיקור.


"חשוב לציין כי תרגילי מתיחה ומקנזי, (שהיא גישה טיפולית המשתמשת במערכת סיווג כדי לרשום תרגילים), היו התרגילים הפחות יעילים."



פרופסור דניאל בלוי, אמר כי כאבי עמוד השדרה מייצגים את העלות הגדולה ביותר לחברה האוסטרלית מבין כל המחלות מבחינת מוגבלות ואובדן פרודוקטיביות.


"כאבי גב תחתון משפיעים על 80 עד 90 אחוז מהאוסטרלים במהלך חייהם ובעוד שרוב מקרי הכאבים בעמוד השדרה נפתרים ללא התערבות ספציפית, מדובר בכאבי גב תחתון כרוניים או מתמשכים המהווים את האתגר הגדול ביותר," אמר פרופ 'בלוי.


"ברוב המוחלט של מקרים של כאבי גב תחתון כרוניים הכאב הוא 'לא ספציפי' כלומר קלינאים לא יכולים להגדיר אבחנה ספציפית, או גורם, לכאב."


פרופסור , בלוי, אמר כי ישנה כמות הולכת וגוברת של ראיות שהראו כי טיפולים פעילים הם הדרך היעילה ביותר להקל על הסימפטומים של כאבי גב תחתון כרוניים, בהשוואה לטיפולים פסיביים.


"חוקרים וקלינאים מאמינים זה זמן רב כי פעילות גופנית מועילה לכאבי גב תחתון, אולם אף אחד לא הצליח להדגים איזו פעילות גופנית מועילה יותר מאחרים," אמר.


"ביקשנו לטפל בכך על ידי יישום נוהל אנליטי שנקרא 'מטה-אנליזה ברשת', שאיפשר לנו להשוות בין שני טיפולים ברשת מחקרים, אפילו אם מחקר אחד לא השווה באופן ישיר את שניהם. הדבר איפשר לנו להסתכל על נתונים מ- 5578 חולים ב- 89 מחקרים שונים, ולבנות תמונה טובה יותר של ההתערבויות היעילות. "


אולם פרופסור, בלוי, אמר כי אין זה סביר כי סוג אחד של אימונים הוא הגישה היחידה הטובה ביותר לטיפול בכאבי גב תחתון לא ספציפיים.


"במקום זאת, המחקר שלנו מספק הוכחות לכך שטיפולים פעילים שבהם המטופל מונחה, ומעודדים אותו באופן פעיל לנוע ולהתעמל בצורה פרוגרסיבית הם היעילים ביותר", אמר.


"קיימת תפיסה שגויה נפוצה שאם מישהו סובל מכאבים, הוא צריך לנוח, אך המחקר שלנו מראה שכאשר הכאב קיים שם הרבה זמן, פעילות גופנית היא חלק חשוב מהטיפול.



 

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו 📱 עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף אור עקיבא 054-2233706

או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

40 צפיות0 תגובות
bottom of page