פילאטיס לאוכלסיות מיוחדות👌🙏👍
top of page

פילאטיס לאוכלסיות מיוחדות👌🙏👍

בהמשך לפוסטים הקודמים על מחקרים בתחום הפילאטיס הפעם אני מתמקדת באוכלוסיות מיוחדות שיכולות להנות מהתועלות שבאימון פילאטיס.

ניתן לקרוא את כל המאמר המקורי באנגלית פה.


אצל מבוגרים צעירים ובוגרים כאחד, עדויות הולכות וגוברות מצביעות על ערך של אימון פילאטיס בסיוע עם מצבים רפואיים ספציפיים, ובמיוחד לאנשים שאינם יכולים להתאמן ברמות בעצימות גבוהה.



יתרון לנשים בהריון

ניסוי קליני אקראי של 105 נשים בהריון הראה כי אלה שהשתתפו באימוני פילאטיס דו-שבועיים במהלך ההיריון, דיווחו על כך שחל שיפור משמעותי ב:

  • לחץ הדם

  • גמישות ההמסטרינג

  • שיפור בעקומות עמוד השדרה

כמו גם שיפורים במהלך הלידה -

  • פחות לידות קיסריות

  • פחות אפיזיוטומיות

  • פחות מקרים של בעיות במהלך הלידה



כאבי גב

מחקרים רבים בשיטת הפילאטיס מתמקדים באנשים הסובלים מכאבי גב תחתון כרוניים. בסקירה של 10 מחקרים, החוקרים הגיעו למסקנה כי בעוד ש "ישנן הוכחות מסוימות ליעילות של פילאטיס לכאבי גב תחתון, אין הוכחות חותכות לכך שהוא עדיף על צורות אחרות של פעילות גופנית ".



הפחתה בתסמיני אוסטאו-ארטריטיס

במחקר מבוקר אקראי שנערך על נבדקים עם כאב ומוגבלות עקב דלקת מפרקים ניוונית בברך, החוקרים מצאו כי אלו שהתאמנו בפילאטיס חוו שיפור משמעותי יותר בכאב ובמוגבלות מאשר אלה שעשו פעילות טיפולית קונבנציונאלית.


עזרה לבעיות ניווניות עצביות

עבור אנשים עם טרשת נפוצה, פילאטיס הוא "טיפול בר ביצוע" שיכול לשפר את התפקוד הגופני ועלול להפחית את העייפות הנתפסת.

"אנשים עם מצבים כמו טרשת נפוצה צריכים לאתגר את שריריהם אך אינם יכולים לבצע HIIT [אימוני אינטרוולים בעוצמה גבוהה] או אימונים במשקל בעצימות גבוהה בגלל הדלקת שנוצרת כשאתה מתאמץ במרץ", אומר אולסון אחד החוקרים . "הם צריכים לפתח איזון, [לבנות] חוזק ליבה ולחץ יחסי. נראה כי פילאטיס מתאים מאוד. "


עזרה לנשים עם סרטן שד

בסקירה שנערכה בשנת 2019 על מחקרי סרטן השד, החוקרים ציינו היעדר איכות מתודולוגית גבוהה אך עדיין ציינו כי פילאטיס הוביל לשיפורים משמעותיים ב: (הממצאים לא היו בלעדיים לאימוני פילאטיס)

  • טווחי התנועה של הכתף

  • כאב נתפס

  • איכות חיים



ירידה בתסמינים של פיברומיגלגיה

מחקרים מראים כי פילאטיס עשוי להועיל לאנשים המתמודדים עם פיברומיאלגיה.

במחקר מבוקר מקרי אקראי שנערך על נשים הסובלות מההפרעה, אלו שהתאמנו בפילאטיס שלוש פעמים בשבוע במשך 4 שבועות חוו הקלה רבה יותר בכאב ופחות חרדה בהשוואה לאלה בקבוצת שרק קיבלה עיסוי.


אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו 📱 עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף אור עקיבא 054-2233706

או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.


25 צפיות0 תגובות
bottom of page