פילאטיס מכשירים נמצא כפעילות גופנית בטוחה ויעילה לסובלות.ים מעודף משקל ובעיות מפרקים


אישה בגיל העמידה מתרגלת פילאטיס על הרפורמר
פילאטיס מכשירים לסובלות,ים מעודף משקל

אימון פילאטיס מכשירים יכול להיות המענה המושלם לפעילות גופנית לאנשים הסובלים ממשקל יתר או הסובלים מבעיות מפרקים שמונעות מהם ללכת \ לרוץ או להשתתף בפעילות גופנית עם אימפקט כמו ארובי ועוד...

אימון פילאטיס מכשירים אומנם אינו אימון שנחשב "שורף קלוריות" גדול, אבל הוא אימון טוב הבונה כוח ומסת שריר. מכיוון שאנשים לא פעילים הסובלים מעודף משקל נמנעים לעיתים מסוגים מסוימים של אימונים, חשוב לעודד אותם להשתתף בכל סוג של פעילות גופנית (כמובן בצורה הדרגתית ועם סרגל מאמצים מותאם) ובמקרה הזה כמובן שעדיף שיתאמנו בפילאטיס לעומת מצב שבו לא יתאמנו כלל, גם אם אימוני הפילאטיס מכשירים לא נחשבים כשורפי קלוריות או כזרז לירידה במשקל. מחקרים מראים שכאשר מאמצים שיגרת אימונים קבועה גם מדדים אחרים של אורח חיים בריא נכנסים לשיגרת החיים.


ומה לגבי כאבי גב?

כאבי גב אינם נדירים במצבים של השמנת יתר, המשקל העודף מפעיל עומס נוסף על מערכת השרירים ועל השלד כולל על עמוד השדרה.

סקירה של מחקרים רבים על פילאטיס וכאב מצאה שתרגול קבוע יכול להיות יעיל ככלי ניהול כאב.


למה דווקא פילאטיס מכשירים אתן שואלות?

  • כי פילאטיס מכשירים נמנע במידה רבה מתרגילים עם אימפקט גבוהה (כמו קפיצה וריצה) שמהווה הרבה פעמים חסם כניסה בפני מתאמנים הסובלים ממשקל עודף, בשל אנרגיה נמוכה, כאבי פרקים או חולשה שרירית.

  • כי פילאטיס מכשירים אינו מפעיל עומס לא מבוקר על השרירים והשלד. ההפך הוא הנכון, השימוש במכשירי הפילאטיס יכול לסייע בתרגול ולאפשר עומס מבוקר והדרגתי על השלד והמפרקים על פי יכולת אישית.

  • פילאטיס מכשירים יכול לתת דגש על חיזוק של הגפיים התחתונות ללא כוחות דחיסה של גרביטציה, תוך כדי ניטרול משקל הגוף.

  • כי בפילאטיס מכשירים ניתן לתרגל מגוון גדול של תרגילים במנח של שכיבה על הגב, תוך שימוש ברצועות וקפיצי התנגדות לתרגול הגפיים (ידיים ורגליים)

  • בנוסף תרגול על מיטת הפילאטיס ( הרפורמר ) יכולה להתבצע בשכיבה על הגב תוך הנעת הגפיים ובצורה מגוונת, ללא צורך של מעבר תנוחות מרובה או שכיבה על הבטן שיכולה להיות מאתגרת עבור חלק מהאנשים הסובלים ממשקל יתר.

  • העובדה שמיטות הפילאטיס מוגבהות מהרצפה ומאפשרות עלייה וירידה קלה יותר מהמכשיר, ללא צורך לרדת לרצפה עצמה ולקום ממנה (דבר שעלול להיות מאתגר למתאמנות הסובלות מבעיות מפרקים או עודף משקל)


 בחורה צעירה ומלאה יושבת על מזרון אימון ומחייכת
פילאטיס מתאימה מאוד גם לסובלות מעודף משקל או כאבי פרקים

כל אחת, בכל גודל וגיל, יכולה להפיק תועלת מתרגול רגיל של פילאטיס מכשירים אך עבור חלק, אשר סובלות מעודף משקל, אפשרויות האימון האחרות עלולות להיות פחות נגישות בגלל כאבי מפרקים, כאבי גב ורמות אנרגיה נמוכות. אימון פילאטיס מכשירים מאפשר גם לאנשים עם עודף משקל להנות מ:

  • גמישות מוגברת

  • שיפור מנח עמוד השדרה

  • שיפור יציבה

  • כוח ליבה מוגבר

  • שיווי משקל טוב יותר

  • שיפור הכוח הכללי


אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

31 צפיות0 תגובות