100 שנים של פילאטיס - מאז ועד היום👌😊
top of page

100 שנים של פילאטיס - מאז ועד היום👌😊

לכבוד 100 שנים לפילאטיס המגזין ווג פירסם כתבה מקסימה על פילאטיס בשנת 2019 ואני מביאה לכן פה תקציר משעשע מלא אנקדוטות - אפשר לקרוא את הכתבה המלאה פה.



: “In 10 sessions you will feel the difference, in 20 sessions you will see the difference, in 30 sessions you will have an entirely new body!!”


הרעיון הבסיסי שניסה להעביר פילאטיס היה כי בריאות טובה יכולה להיות בשליטתו של כל אחד ועל ידי אימון ואורח חיים בריא כולנו יכולים להנות מנפש בריאה בגוף בריא.


ההשפעה המיוחדת של פילאטיס


הסיפור כיצד, במחצית הראשונה של המאה העשרים, ג'ו פילאטיס פיתח את השיטה שלו, שאותה כינה בכינוי "קונטרולוג'י", הוא חומר מהאגדות.

סדרת התרגילים השיקומיים של פילאטיס, שנועדה ליצור איזון מוחלט של הגוף והנפש, הייתה מהפכנית בהתחשב בתקופה בה הוא המציא אותה - תקופה בה אימוון גופני לא היה חלק משגרת היום המומלצת על ידי הממסד הרפואי.

פילאטיס, מאמין אמיתי בשיטתו שלו, ידע זאת. "כל הרעיונות החדשים הם מהפכניים", כתב בעלון לקידום מכירות בשנת 1934. "כאשר התיאוריה מוכחת על ידי יישום מעשי, זה רק עניין של זמן עד שהיא כדי תתפתח ותפרח."


כיום, פילאטיס יכול להרגיש מעט נדוש למרות למעלה מ 12 מיליון האנשים שמתאמנים בשיטה, אך משנתו של פילאטיס באה לידי ביטוי בכל הענף. "מורשת הכושר של ג'וזף פילאטיס נמצאת בכל מקום", אומרת נטליה מהלמן פטרצלה, PhD , חוקרת כושר והיסטוריונית. "כל אימון שמתמקד בעבודות ליבה ונשימה מציג את השפעתו." בקיצור, זה כמעט כולם.



שיטת כושר שנולדה בשבי, ומתוך הכרח


פילאטיס נולד ליד דיסלדורף בשנת 1880, פילאטיס היה ילד חולני שאתגרי הבריאות שלו הניעו אותו להתחזק. הוא התאמן להיות מתעמל קרקע מקצועי, מה שהוביל לקריירה כפרזנטור בקרקס, בו פילאטיס התחזה לפסל יווני.


פילאטיס וחבורת הקרקס הגרמנית שלו סיירו באנגליה בשנת 1914 כשפרצה מלחמת העולם הראשונה. הוא נעצר ונכלא במחנה באי מאן הבריטי - ושם נולד האימון המפורסם שלו.

כדי להעביר את הזמן, פילאטיס היה צופה בחתולי האי רודפים אחרי עכברים וציפורים, מתפעל מהזריזות שלהם - בניגוד למצב הפיזי והרגשי של העצורים במחנה איתו.

הוא בחן את תנועות החתולים והגיע למסקנה כי מתיחות תכופות העניקו להם את המרץ שלהם. לאחר מכן החל פילאטיס להמציא תרגילים למתיחת שרירים אנושיים, ושמועה אומרת כי הוא השתמש במיטות בית החולים של המחנה כדי לבנות ציוד אימון גולמי.

מרוצה מהתוצאות בגופו שלו, הוא לימד את סידרת התרגילים שהמציא את שאר אסירי המחנות - קהל שבוי, כביכול.

כשהשפעת הגדולה הגיעה לאי, הטענה הייתה כי אף אחד מהמתאמנים שלו לא חלה. הם היו, על פי הסיפורים, במצב טוב יותר בסוף המלחמה מאשר עם תחילתה.


הנחת יסודות לתופעת כושר עולמית


עברו בדיוק מאה שנה מאז פילאטיס שוחרר מהמחנה בשנת 1919 - והוא החל לעבוד בלהפיץ את בשורת הכושר שלו מחוץ לכותלי המחנה. בשנת 1926 עזב את גרמניה למנהטן ופגש את אשתו קלרה בספינה. יחד הם יפתחו ענף כושר שלימים יגלגל מיליארדי דולרים.


אך ראשית, הזוג התיישב בחלל בקומה השלישית בבניין בשדרה השמינית של העיר ניו יורק, ממש בסמוך למקום בו התאמנו להקות הבלט של העיר.

החלל שימש כדירה וחדר כושר, פילאטיס החל למלא את החלל במכשיר הכושר הביתי שלו - דגמים מוקדמים של הרפורמר והקדילאק של ימינו. עד מהרה החל לעבוד עם ג'ורג' בלנשיין ומרתה גרהאם, ששלחו אליו את הבלרינות שלהם כדי להשתקם, ובסופו של דבר למנוע, פציעות. ואז הגיעו הידוענים ההוליוודים, כולל קתרין הפבורן וסר לורנס אוליבייה.


לאורך העשורים הבאים, פילאטיס משך בהדרגה אנשים רגילים עם האמצעים לשלם חמישה דולר עבור שיעור.

הוא היה משוטט בחדר הכושר כשהוא לובש מכנסי שחייה צמודים, תוצרת בית, ומפגין את מבנה גופו המרשים, לפי לוליטה סן מיגל, אחת משני התלמידים שהוכשר על ידי פילאטיס עצמו ועדיין איתנו הוא היה סוער, ומדי פעם אמר ללקוחות "לצאת מהסטודיו" אם יתסכלו אותו.


הייתה לו עין זכוכית, יש אומרים בגלל תאונת איגרוף, שיחד עם רעמת השיער הלבן שלו יכלו לגרום לו להיראות כדמות מסרט מצוייר, אומרת לולוטה. הוא שתה יותר מליטר אלכוהול ועישן 15 סיגרים בכל יום. אשתו קלרה לבשה מדים של אחות וסיפקה גישה עדינה יותר. "קלרה הייתה הצד השני של המטבע", אומר סן מיגל. "היא הייתה מאוד רכה ואוהבת מאוד. היא אולי הייתה מורה טובה יותר כי הייתה לה סבלנות. "


פילאטיס היה מבקר קולני על אורח החיים האמריקני - האופן בו אמריקאים ישבו בשולחן העבודה, התניידו, אפילו אהבתם לספורט כמו בייסבול, שלדעתו הוציא את הגוף מאיזון. "אמריקאים! הם רוצים לרוץ 600 מיילים לשעה והם לא יודעים ללכת! ", אמר לספורטס אילוסטרייטד ב -1962." תראו אותם ברחוב. כפופים, משתעלים! אתם גברים עם פרצופים אפורים! מדוע הם לא יכולים להיראות כמו בעלי חיים? תראו חתול. הסתכל על כל חיה! החיה היחידה שלא מחזיקה את בטנה היא החזיר. "פילאטיס האמין שהוא יכול לתקן את האמריקנים בעזרת השיטה שלו על ידי איזון הגוף ונפש ליצירת הרמוניה מושלמת. "על ידי אימון שרירי הבטן שלך אתה מחזק את הגוף, אתה לא מתקרר, אתה לא חולה בסרטן, אתה לא חוטף בקע."



מורשת של מיליארדי דולרים


כשפילטוס נפטר בשנת 1967, בן 86 אימן קומץ תלמידים, שפתחו עוד סטודיואים והכשירו עוד מורים. האימון המשיך בקומץ מכוני כושר ברחבי ארה"ב, לרוב על ידי רקדנים שהסתמכו על השיטה כדי להישאר חזקים ובריאים.


רק בשנות התשעים, כאשר אמריקאים נכוו על ידי אירובי והרמת משקולות, התפוצץ האימון בפילאטיס מאימון נישה למיינסטרים.

"כל מה שקשור לפילאטיס היה הפוך מהתרגול הקונבנציונלי באותה תקופה," אומרת ג'ואן ברייבר. "זה לא היה יותר משקל, זה היה פחות משקל. זה לא היה מהיר יותר, זה היה איטי יותר. "

לאורך העשור הבא החלו סדרה הולכת וגוברת של אנשים יפים ומפורסמים, לדבר על האימון והביקוש נסק.

" כאשר פירסומות בטלוויזיה החלו למכור ציוד פילאטיס לשימוש ביתי בשנת 1996, תלמידי הפילאטיס ידעו שהשיטה רשמית לקחה חיים משלה."

הפילאטיס הוא כיום ענף של תשעה מיליארד דולר.




אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו 📱 עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף אור עקיבא 054-2233706

או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

60 צפיות0 תגובות
bottom of page