פוסט אורח של ג'סיקה גילבורד קובלסקי GPR  - פיזיותרפיה אחרת
top of page

פוסט אורח של ג'סיקה גילבורד קובלסקי GPR  - פיזיותרפיה אחרת


היום אני ממש מתרגשת להציג קולגה, פיזיוטרפיסטית מצויינת בשם ג'סיקה איתה אני עובדת בשיתוף פעולה בהצלחה רבה. היא עושה פיזיוטרפיה ואנחנו פילאטיס:)

על ג'סיקה אני ממליצה לפני המתאמנים שלי ובכלל כאשר מישהו מספר לי שיש לו כאבי גב חזקים או עקמת בעמוד השדרה.

ג'סיקה עובדת בשיטה מאוד מיוחדת שלא כל כך מוכרת בארץ ולכן ביקשתי ממנה שתכתוב משהו שיוכל קצת יותר להסביר על דרך העבודה המיוחדת שלה ולשמחתי היא הסכימה:)

אז הנה הפוסט המיוחד שכתבה ג'סיקה על שיטת ה - GPR איתה היא עוזרת למטופלים שלה להרגיש יותר טוב.

טיפול בשיטת GPR

GPR - פיזיותרפיה אחרת

בתקופות שונות של החיים, נסבול מכאבים בגוף כתוצאה מיציבה לא נכונה, שרירים תפוסים או עקב מחלות שונות. כאבים אלה עלולים ליצור בעיות בגוף הגורמים לסימפטומים שונים כגון כאבי גב, סחרחורת, כאבי ראש ועוד.

ה- Global Postural Reeducation) GPR) הינה שיטה הבודקת, מאבחנת ומטפלת בגורמי היציבה: מערכת העצבים - השרירים ושלד גוף האדם. היציבה מושפעת מגורמים רבים, לדוגמא: רקע אישי, פעילות גופנית, תאונות ואורח חיים בלתי פעיל.

שיטת ה GPR -נוצרה בצרפת בשנות ה- 80 ע"י הפיזיותרפיסט "Philippe Souchard". כיום, פיזיותרפיסטים מומחים ברחבי העולם משתמשים בשיטה זו ומגיעים לתוצאות מרשימות!

המטרות הכלליות של ה-GPR: 1. החזרת הגמישות לשרירים. 2. שינוי המצב המכווץ של המערכת המיופציאלית. 3. שחרור המפרקים. 4. הפסקת הכאב. 5. חידוש התפקוד. רק לאחר שנשיג מטרות אלו, נצליח לשפר את אורח חייו של המטופל.

הטיפול נעשה ע"י מתיחה הדרגתית של המטופל, כאשר בו זמנית, המטפל מתקן באופן ידני את הבעיות המורפולוגיות והפונקציונליות שלו.

פעמים רבות אנו חווים כאבים במקומות מסוימים בגוף אשר נגרמים מבעיה במקום אחר! לדוגמא, אנשים רבים סובלים מכאבי ראש קשים בלי לדעת שמקור הכאב הוא בצוואר. שיטת ה- GPR פועלת על פי עקרונות היסוד הבאים: אבחון בגורם הבעיה וטיפול בבעיה עצמה ולא בסימפטומים הנלווים לו. בדוגמא של כאבי הראש, יש לטפל בצוואר כגורם הבעיה ולא בכאב הראש שהוא הסימפטום. העיקרון השני מתייחס לשרשראות השרירים הקיימות בגוף, השרירים בתוך השרשרת מחוברים ומושפעים אחד מהשני. אם שריר נתפס כל השרשרת אליו הוא שייך תושפע, לכן יש לטפל בכל השרשרת. עקרון זה נקרא מכלול. העיקרון השלישי והאחרון נקרא ייחודיות והוא מתייחס לשוני בין בני האדם. אין אדם הדומה לאדם אחר. לכל אחד מבנה גוף שונה, סיפור חיים וחוויות פיזיות שונות. בחזרה לדוגמא, כאשר שני אנשים סובלים מכאב ראש הדרך למציאת גורם הבעיה (הצוואר) תשתנה מבן אדם לבן אדם תוך התייחסות לייחודיות שלו.

עקרונות היסוד הנ"ל, הינם ההבדל המשמעותי ביותר בין שיטת ה- GPR לבין פיזיותרפיה קלאסית, כיוון שהפיזיותרפיה הקלאסית מטפלת בחלקים של הגוף בלי להתייחס לעקרונות היסוד.

נכתב ע"י: ג'סיקה גילבורד קובלסקי

בעלת תואר שני בפיזיותרפיה, מומחית בשיטת ה- GPR

נייד: 054-7804191

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

117 צפיות0 תגובות
bottom of page