בדיקת דם שיכולה לגלת לנו בדיוק כמה עצם אנחנו מאבדות עכשיו - ועוד עובדות חשובות על בדיקות צפיפות עצם
top of page

בדיקת דם שיכולה לגלת לנו בדיוק כמה עצם אנחנו מאבדות עכשיו - ועוד עובדות חשובות על בדיקות צפיפות עצם


אני שמחה לשתף את כולכן בסרטון הקצר והממצה של ד"ר סוזן בראון, בו היא מסבירה לנו מדוע לפעמים בדיקות צפיפות העצם שאנחנו מבצעות בשיגרה לא תמיד נותנות לנו (או לרופא שלנו) את המידע המלא והנכון ביותר לגבי צפיפות העצם שלנו.


ד"ר סוזן מסבירה כי בעצם בדיקת הצפיפות שנקראת DEXA לא באמת מודדת צפיפות עצם אלא יותר את אזור העצמות וגודל העצמות ולכן מאוד מושפעת מגודל ומשקל הגוף. זה גורם פעמים רבות להטייה כנגד נשים רזות ולאמירות מפחידות לגבי הסיכוי שלהן לסבול מאוסטופורוזיס.


כמו כן ד"ר סוזן מסבירה כי בדיקת DEXA לא יכולה לצפות את הסיכוי לשברים כלל. היא מוסיפה ואומרת כי 70-80 אחוזים מהשברים מתרחשים אצל אנשים ללא אוסטופורוזיס אלא כאלו שאובחנו כסובלים מאוסטואופניה (שלב מקדים לאוסטופורוזיס). היא מוסיפה שכ-20 אחוזים מהשברים מתרחשים אצל אנשים עם צפיפות עצם תקינה.


בנוסף ד"ר סוזן מזכירה לכולנו שגם בדיקת צפיפות עצם כמו בדיקות סקר נוספות נותנת לנו מבט נקודתי על המצב ברגע נתון אחד (בו בוצעה הבדיקה) - זאת אומרת שזו חתיכה אחת בלבד מהתמונה הגדולה או הפאזל...


בריאות העצמות שלנו מורכבת ממספר גורמים שביחד יכולים לתת לנו את התמונה הגדולה. גורמים כמו:

ויטמין D, תרופות מרשם שונות שרבים מאיתנו לוקחים, פעילות גופנית תזונה ועוד...


ד"ר סוזן גם מזכירה לנו כי צפיפות העצמות אינו שווה לכוח העצם שלנו וכי המדד היותר רלוונטי היא בדיקה פשוטה של איבוד מסת עצם עכשווית.


ד"ר סוזן מסבירה את היתרונות הרבים של ה- NTx Bone Scan, בדיקת דם או שתן לגילוי פרוטיין ספציפי שקשור למבנה העצמות שכאשר יש פירוק מוגבר שלהן הוא יופיע בבדיקה.

בנוסף היא מסבירה שהבדיקה הזו הרבה יותר זמינה והרבה פחות יקרה מהבדיקה הרגילה לצפיפות עצם ה- DEXA.

הבדיקה הפשוטה הזו יכולה גם לשמש ככלי אמין לבדיקת אוסטאופורוזיס, שכן היא יכולה לזהות אובדן עצם מופרז בשלבים המוקדמים, מה שהופך את הטיפול באוסטאופורוזיס ליעיל יותר.

בדיקת העצם NTx היא זולה ולא פולשנית, מה שהופך אותה לקלה יותר לביצע בתדירות גבוהה יותר מאשר בדיקת צפיפות עצם DEXA שבדרך כלל מבצעים כל כמה שנים.

שימוש בבדיקת העצם NTx יכול לתת לנו תובנה מוגברת למצב האמיתי של בריאות העצם שלנו בכל רגע נתן ובתדירות גדולה יותר מהבדיקה הישנה מסבירה ד"ר סוזן.

כמו כן בדיקת NTx מעריכה את היעילות של טיפולים שונים שניתנים למניעה או עצירת התהליך של דילדול העצמות, אומרת ד"ר סוזן.

ניתן לבצע את הבדיקה לאחר התחלת קבלת טיפול לאוסטיאופורוזיס כמו: דיאטה ספציפית, טיפול תרופתי או טיפול טבעי לאוסטיאופורוזיס ולגלות האם הטיפול אכן יעיל או שאולי הוא אינו יעיל ולהחליפו בצורה מהירה יותר מאשר בעבר.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו 📱 עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.




85 צפיות0 תגובות
bottom of page