6 תרגילים פשוטים שניתן לתרגל בבית למניעת נפילות
top of page

6 תרגילים פשוטים שניתן לתרגל בבית למניעת נפילות


בשיטוטי ברחבי הפייסבוק נתקלתי בסרטון המקסים הזה שהכינו באגודת הפיזיותרפיה של אנגליה וחשבתי שהוא כל כך יעיל וחמוד שאני חייבת לשתף אתכן בו.

נפילות בגיל מבוגר הן לצערי תופעה די נפוצה ומסוכנת שפעמים רבות לא נגמרת בחבלה יבשה בלבד. לשמחתי מחקרים מגלים כי הסיכון לנפילות פוחת בעזרת דבר אחד פשוט - תרגילים ואימון גופני.

בסרטון הזה מדגימים בעזרת אנימציה 6 תרגילים פשוטים שניתן לבצע בבית שיכולים לסייע במניעת נפילות ושיפור שיווי המשקל.

בסרטון מספרים לנו כי אחת הסיבות לעלייה בנפילות היא איבוד כוח שמתרחש בגופינו ככל שאנו מתבגרים. החל מגיל 30 אנחנו מאבדים כוח (מאסת שריר) של כ 8% אחוזים בכל עשור. זאת אומרת שמגיל 30 לגיל 40 איבדנו 8% וכך הלאה עד שבסביבות גיל 80 אנו נאבד כ 40% מכוח השריר שלנו. אוקי זה קצת מפחיד.... 😨

אבל אל תדאגו יש דרך להילחם בתופעה - וזה ממש פשוט - רק צריך להתאמן 💪 (בפילאטיס מכשירים למשל....) או לתרגל את 6 התרגילים הבאים שמוצאים בסרטון.

כל מה שצריך זה כיסא או משהו יציב שניתן להחזיק בו.

  1. תרגיל ראשון - עלייה לפויינט והחזקת המנח 3 שניות. יש לחזור על התרגיל 10 פעמים

  2. תרגיל שני - הרמת בהונות והחזקת המנח 3 שניות. יש לחזור על התרגיל 10 פעמים.

  3. תרגיל שלישי - עמידת עקב בצד אגודל. יש להחזיק תחילה במשטח יציב ורק לאחר מכן לנסות לבצע ללא תמיכה. יש להחזיק 10 שניות ולבצע גם הפוך (להחליף בין הרגליים)

  4. תרגיל רביעי - עמידה על רגל אחת. יש להחזיק תחילה במשטח יציב ורק לאחר מכן לנסות לבצע ללא תמיכה. יש להחזיק 10 שניות ולבצע גם הפוך (להחליף בין הרגליים)

  5. תרגיל חמישי - הליכה על קו ישר. יש להחזיק תחילה במשטח יציב כמו בר, שיש, ספה ארוכה ועוד... ורק לאחר מכן לנסות לבצע ללא תמיכה. יש להחזיק 10 שניות ולבצע גם הפוך (להחליף בין הרגליים)

  6. תרגיל שישי - ישיבה לעמידה מכיסא. יש לבצע 10 חזרות.

אני מקווה שאם אתן עדיין לא מתאמנות באופן קבוע זה ידרבן אתכן להתחיל להתאמן אם לא בצורה מסודרת בפילאטיס מכשירים אז לפחות בבית. 😜

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408

או הקליקו פה לשיעור ניסיון חינם שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

61 צפיות0 תגובות
bottom of page