אז מה המומחים בהרווארד אומרים על כאבי גב??
top of page

אז מה המומחים בהרווארד אומרים על כאבי גב??


כאב גב תחתון

כאשר ראיתי את הכתבה הזו שבה מראיינים את ד"ר ג'יימס ריינוויל, פרופסור לרפואה פיזית ושיקום בבית הספר לרפואה של הרווארד, ידעתי שאני חייבת לכתוב לכם תרגום מקוצר כי הנושא של כאבי גב עדיין מטריד רבים ואני תמיד שמחה בכל פעם שאני מוצאת עוד חומרים מבוססי מחקר לשתף איתכם.

לדעתו של ד"ר ג'יימס התרופה הטובה ביותר לכאבי גב היא תנועה ופעילות גופנית!!🏃‍♀️🏃‍♀️ הוא אפילו טוען כי זו כנראה תרופה 💊💊 יותר טובה מניתוח או התערבות אחרת שמקובלת היום.

אבל תחילה הוא מסביר לנו מדוע יש להתייחס לכאבי גב אחרת ממה שאנחנו רגילים להתייחס לכאבים אחרים.

החידה של כאבי גב

ד"ר ג'יימס מסביר כי כאשר אתה מסובב את הקרסול שלך, בדרך כלל יש כאב שלאט הולך ונעלם בהלימה עם הקצב בו הפציעה נרפאת. לא כך עם כאבי גב. במקרה של כאבי גב ההקלה אינה קשורה לריפוי מכיוון שהכאב אינו קשור כלל לפציעה.

למעשה, כאבי גב לעיתים קרובות פוחתים עם הזמן, גם כאשר יש בעיה כמו דיסק פרוץ או דלקת פרקים.

מה שמוסיף למסתורין של כאבי גב היא העובדה כי אנשים נוטים לדווח על כאבי גב במיוחד בשנות ה -40 וה -50 שלהם אבל ככל שהם מתבגרים הדיווחים על כאבי גב פוחתים.

אם הטענה שהכאב קשור לתהליך ניווני כזה או אחר של הדיסקים (למשל), תהליך שמחמיר עם השנים היינו חושבים שבאופן הגיוני, אנשים צריכים לדווח על יותר כאב - לא פחות - עם העלייה בגיל.

כ 80% מהמבוגרים מדווחים לפחות על התקף אחד של כאבי גב לאורך חייהם.

זאת אומרת ש- 20% מהנותרים לא מדווחים על כאב גב בכלל.

האם זה אומר שאצל 20% שלא מדווחים על כאבי גב אין שינויים ניווניים בגב??

בדיקות הדמיה שבוצעו על אלו שלא דיווחו על כאבים הראו ניוון בעמוד השדרה התחתון באותו שיעור כמו של אלו שכן דיווחו על כאב גב.

השאלה היא, מדוע למרות שאצל שתי הקבוצות נמצאו שינויים ניווניים באותה המידה חלק דיווחו על כאבי גב וחלק לא?

החידה של כאבי גב נעוצה כנראה בעובדה כי תהליך vריפוי הוא נוירולוגי - לא פיזי -

כאשר מתרחשת בעיה שמעוררת כאב, זו מערכת העצבים שמסתגלת ומנהלת את הכאב.

תרגול ותנועה עשויים לעזור למערכת העצבים לבצע התאמה זו במהירות רבה יותר.

הבנת כאבי גב ניוון בעמוד השדרה הוא חלק טבעי של ההזדקנות. "דיסק בולט, במובנים מסוימים, אינו שונה מהקמטים ליד העין", אומר ד"ר ריינוויל.

בניגוד למה שאנשים רבים מאמינים, רק לעתים רחוקות כאב גב מכה כאשר מישהו מרים משהו כבד או מבצע פעילות אינטנסיבית. "במקרים של הופעת פריצת דיסק חדשה או כאב סיאטיקה, רק 5% מהאנשים מדווחים שעשו משהו הנחשב למאמץ פיזי כבד, כמו הרמת מזגן", אומר ד"ר ריינוויל. הדברים האלה נדירים. רוב האנשים עושים משימות פשוטות, כגון כפיפה מעל לכיור לירוק כאשר צחצחו שיניים. "בדרך כלל אני שומע דברים כמו 'רק הושטתי יד לעיפרון', 'או' ה'תעטשתי', הוא אומר.

כאבי גב לרוב נובעים מכישלון רקמות בלתי נמנע שנגרם עקב הידרדרות הקשורה לגיל. "אין שום הוכחה כי זהירות יכולה להאט את תהליך של ניוון הדיסק ," אומר ד"ר ריינוויל. אחרי הכל, זהירות לא יכולה לעצור כל סימני הזדקנות אחרים, כגון קמטים או שיער אפור.

הגנטיקה של כאבי גב החוויות שלך עם כאבי גב יכולות להיות קשורות מאוד להרכב הגנטי האישי שלך. "הסימפטומים הקשורים בכאב גב הם משתנים מאוד," אומר ד"ר ריינוויל. "הכאב יכול להימשך בין יום לשלושה חודשים".

כמו שיש אנשים הנוטים לחוש כאב מוגבר - למשל אצל אלו הסובלים מפיברומיאלגיה ישנם אנשים שנמצאים בקצה השני של הספקטרום ופחות נוטים לחוש כאב.

מחקרים הראו כי הנטייה לחוות כאב גב פחות או יותר גנטית. לדוגמה, לתאומים זהים לעתים קרובות יש היסטוריות דומות של כאבי גב, אומר ד"ר ריינוויל. זה נכון גם אם יש להם אורח חיים שונה לחלוטין - למשל, אם תאום אחד עובד בעבודה משרדית והשני מבצע עבודה פיזית בבנייה. "הדברים האלה הם מאוד גנטיים", אומר ד"ר ריינוויל.

שינוי עמדות לגבי כאבי גב בעוד כאבי גב עשויים להיות בלתי נמנעים עבור אנשים רבים, שינוי היחס לגבי הבעיה יכול להיות מה שעושה את זה ליותר גרוע מבעבר.

בעבר, אנשים היו לוקחים את הכאב במידתיות ובדרך כלל לא מחפשים עזרה רפואית. "רק ​​במהלך 30 השנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מחפשים טיפול רפואי עבור כאבי גב", אומר ד"ר ריינוויל. אבל זה לא הפחית את השכיחות של כאבי הגב או המגבלות שנוצרו אצל אנשים. למעשה, מוגבלות כתוצאה מכאבי גב גדלה עם הזמן.

בשנת 1990, כאבי גב דורגו במקום השישי מבחינת הפרעתם לחיים בארצות הברית. בשנת 2010, כאבי גב קפצו למקום השלישי, כאשר מחלת לב ומחלת ריאות חסימתית כרונית הובילו במקום 1+2.

אם בעבר ראו בכאבי בגב מטרד בלבד, היום, כאבי גב מפסיקים את שיגרת החיים של אנשים רבים ואף מסיטים אותם מסלול החיים שלהם. "אנשים נתקעו בגלל שקיבלו את העצה להיזהר ולהפסיק לנוע", אומר ד"ר ריינוויל. "זה מנוגד לכל מה שלימדו במשך עשרות שנים".

רופאים רבים מעודדים חזרה אל העבר כאשר מדובר בניהול כאבי גב, עם פחות דגש על התערבות ויותר על עידוד התנועה.

טיפול בכאבי גב התנועה נראית כגירוי לנירמול תגובות הכאב במערכת העצבים.

מחקרים על בעלי חיים עם פציעות בעמוד השדרה מראים, ניהול טוב יותר של הכאבים בקרב אלו שנעו יותר מאשר בקרב אלו שנעו פחות, אומר ד"ר ריינוויל.

"זה כנראה תוצאה של מנגנון הישרדות", הוא אומר. "אם בעל חיים בטבע לא זז, הוא נאכל או גווע ברעב".

התנועה גם נראת כמסייעת לאנשים לחזור לתפקוד חיים טוב יותר.

"אנשים שמסתובבים - חוזרים לחדר הכושר, חוזרים לניקוי הבית - עושים את הבחירה הטובה ביותר", אומר ד"ר ריינוויל.

ניתוח עשוי להיות נחוץ עבור כמה בעיות גב, כגון נזק עצבי פרוגרסיבי או שינויים מבניים שצריך לתקן, "אבל בהרבה מקרים זה פחות מוצדק", אומר ד"ר ריינוויל.

אז, אם אתם חווים כאב גב שנגרם על ידי בלאי רגיל, המסר הוא שברוב המקרים אתם לא צריכים להפסיק את החיים שלכם ולחכות לרפא. הזיזו את הגוף במקום זאת.😁🏃‍♀️🏃‍♀️

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

58 צפיות0 תגובות
bottom of page