"עדיף למות על הרגליים מאשר לחיות על הברכיים." אמיליאנו זאפטה
top of page

"עדיף למות על הרגליים מאשר לחיות על הברכיים." אמיליאנו זאפטה


טוב אז אולי לא צריך להיות דרמטיים אבל תודו שמצאתי ציטוט שווה על הבירכיים....בהמשך לפוסטים שלי על הקשר בין כאב לתוצאות של בדיקות הדמיה ואחרי שלמדנו שגם לגבי כאבי גב וגם לגבי כאבי כתף לא נמצא קשר בין הדיווחים על כאב לבין הממצאים, הגיעה תורה של הברך.

אז מה דינם של כאבי ברכיים כרוניים?? האם אתם חושבים שעל פי המחקרים נמצא קשר בין כאבי ברך כרוניים לממצאי ההדמיה??

אז בלי לבזבז זמן ניגש ישר לממצאי המחקרים שנערכו בנושא:

1. בקרב 25% מהאנשים שנבדקו ודיווחו שלא כואבת להן הברך נמצא כי יש שינויים ניוונים של המיניסקוס (המיניסקוס הוא סחוס בברך), לאחר 5 שנים כאשר בוצעה הבדיקה שוב אצל 90% מהם לא היה שינוי. (הכוונה שלא כאבה להם הברך גם אחרי 5 שנים, למרות הממצאים).

2. מחקרים מראים כי יש רק 50% קורלציה (התאמה) בין ארטריטיס (דלקת של מפרק הברך) לבין כאבים בברך. זאת אומרת של- 50% מהאנשים שנמצא אצלם ממצא של ארטריטיס בברך לא כואב.

3. אצל 35% משחקני הכדורסל שלא סובלים מכאבי בירכיים נמצאו בבדיקות הדמיה שונות שינויים משמעותיים בברך. זאת אומרת שלמרות שלא כואב להם בכלל בבדיקות ההדמיה נמצאו שינויים משמעותיים (לרעה) במבנה הברך.

אז מה אנחנו כולים ללמוד מזה, אתם שואלים???

אז הנה תשובה אחת אפשרית:

גם במקרה של הברך (כפי שנמצא בגב ובכתף) אנחנו רואים כי לא נמצא קשר ישיר בין דיווח על כאב כרוני בברך לבין ממצאים שנמצאו בבדיקות הדמיה לגבי שינויים ניוונים של המיניסקוס או המפרק.

כמו כן אני יכולה להרגיע אתכם ולומר שגם אם ביצעתם בדיקת הדמיה ונמצאו ממצאים כאלו או אחרים - אין לכם מה לדאוג.... גם אצל אנשים שלא מדווחים על כאב נמצאו בבדיקות הדמייה ממצאים על בעיות: במניסקוס או בעיות ניווניות נוספות.

היות ורוב האוכלוסייה שסובלת מכאב כרוני מתלוננת על כאבים בגב, בכתף או בברך כנראה שבדיקות ההדמיה השונות לא יכולות באמת להסביר את סיבת הכאב הכרוני שהם חווים היות ואותם ממצאים ניתן למצוא גם באנשים שלא מדווחים על כאב!!

רוצים לקרוא עוד על כאב כרוני ? אני מזמינה אתכם להמשיך לקרוא את הפוסטים שלי בנושא כאב.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

165 צפיות0 תגובות
bottom of page