עיסוי עצמי לאזור עצמות הישיבה, גב תחתון וישבן להורדת מתח וכאבים מאזור הגב תחתון או מהקרנת כאב לרגל
top of page

עיסוי עצמי לאזור עצמות הישיבה, גב תחתון וישבן להורדת מתח וכאבים מאזור הגב תחתון או מהקרנת כאב לרגל


שחרור של אזור הישבן והגב התחתון בעזרת כדורי עיסוי או טניס יכול לסייע לנו פעמים רבות בהפגה של כאבים סביב האגן והגב התחתון.

מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי בנושא של עיסוי עצמי עם אביזרים והרכבות האנטומיות כבר יודע כי הרבה פעמים מתח שנצבר באזור אחד יכול להשפיע אל כאבים או תחושות לא נעימות באזור אחר.

בסרטון הזה אני מדגימה עיסוי עצמי באזור עצמות הישיבה, שרירי הישבן (gluteus) ובסוף באזור עצם העצה והגב התחתון.

עיסוי ושחרור אזור עצמות הישיבה

עיסוי אזור עצמות הישיבה יכול להיות מאוד מועיל למי שנוהג לשבת שעות ארוכות מול המחשב או שנוטה לרגישות באזור האגן והגב התחתון. חשוב לשים לב כי את העיסוי עצמו אנו מבצעים על הרקמה הרכה (שרירים ורקמת החיבור) ולא על עצמות הישיבה עצמן. אני ממליצה "להתיישב" על הכדור ולהניע אותו בתנועה מעגלית מסביבי לעצם ישיבה אחת ואחר כך לחזור על התהליך על עצם הישיבה השנייה.

עיסוי ושחרור שרירי הישבן

שני השרירים העיקריים שננסה לשחרר בעיסוי זה הם ה- gluteus medius וה- gluteus minimus. שני שרירים אלו ממוקמים מעט בצד הישבן ולכן דרך טובה להגיע אליהם היא בשכיבה על הצד והטיית הרגליים הצידה. שחרור שרירים אלו משפיע הרבה פעמים על תחושת הלחץ או הכאב באזור הגב התחתון.

פעמים רבות חוסר איזון בין צדדי האגן יבוא לידי ביטוי בהידוק של צד אחד של שרירי הישבן ולכן במידה ואתם חשים שצד אחד רגיש או כואב יותר מהשני אני ממליצה להתמקד קצת יותר בצד הרגיש. לאורך זמן עיסוי ושחרור של אזור זה יכול להשפיע לטובה על כאב ואפילו על חוסר סימטריה שיש באזור האגן. כמו כן זה יכול גם לתרום למי שחש כאב או הקרנה לכיוון הירך או הברך.

עיסוי ושחרור שריר הגב התחתון

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

317 צפיות0 תגובות
bottom of page