מהפכת הכאב - Professor Lorimer Mosely
top of page

מהפכת הכאב - Professor Lorimer Mosely


בהמשך לפוסט הזה בו שיתפתי אותכם בסרטון קצר ומצויין שבו מופיע פרופסור Lorimer Mosely אני חייבת לשתף אותכם בסרטון נוסף וקצת יותר ארוך של פרופסור Lorimer Mosely.

אם לא קראתם את הפוסט הקודם אז אני רק אספר לכם כי פרופסור Lorimer Mosely מתמחה בחקר הכאב וכאב כרוני בפרט. הוא כתב עבודות רבות, ספרים וביצע מחקרים רבים על הנושא של כאב, והוא מצליח לדעתי להסביר את מנגנון הכאב בצורה מעולה!!

בסרטון זה פרופסור Lorimer Mosely מספר לנו על תגליות חשובות שקשורות בכאב שיכולות לסייע לכולנו להבין מדוע כואב לנו ומה לעשות עם הכאב הזה.

כאב הוא תמיד אמיתי
כאב תלוי בקונטקס

  1. כאב הוא תמיד אמיתי לא משנה מה הגורם להופעתו - פרופסור Lorimer Mosely מספר לנו על מקרה אמיתי בו הגיע למיון אדם שנראה כי ננעץ ברגלו מסמר. האיש צורח מכאבים ומכבל משכחי כאב חזקים מאוד. לאחר שהסירו את הנעל התברר שהמסמר עבר בין שתי בהונות ולא פצע אותו כלל...... לפעמים המחשבה על נזק לרקמה יכולה לגרום לכאב כאילו היה באמת נזק...

  1. כאב תלוי בקונטקס ורמזים. פרופסור Lorimer Mosely מספר לנו על סידרת ניסויים שנערכו בהם הקונטקס של הניסוי הביא לדיווחי כאב שונים מהנסיינים. חשוב לציין כי לאורך כל הניסויים המכשיר לא היה מחובר כלל....

  1. הקשר בין כאב לנזק אמיתי לרקמה הוא קלוש, יכול להיות נזק ללא כאב וכמובן הפוך, כאב ללא נזק. (למשל הסיפור על המסמר והנעל בסעיף 1....)

  2. אנחנו מדהימים ביכולת ההסתגלות והלמידה שלנו (בהקשר לכאב) - הכאב מורגש ברקמה אך הבעיה היא במערכת העצבים. אצל אדם הסובל מכאב כרוני המערכת שנועדה להגן עלינו מפגיעה אפשרית הופכת לרגישה מידי, מגוננת מידי! ולכן אנחנו חשים כאב (גם בעוצמות גדולות) ללא גירוי משמעותי (אותו גירוי אצל אדם שאינו סובל מכאב כרוני לא היה גורם לתחושת כאב כלל)

  1. תנועה היא המלך!! - תנועה היא קריטית ללימוד מחדש של מנגנון הכאב, תנועה בהדרגה מדכאת את מנגנון הכאב.

  2. הבנה של מנגנון הכאב ואימון מחדש שלו עובד! אימון מחדש והבנה של מנגנון הכאב מפחיתה את הכאב לאורך זמן הרבה יותר מתרופות או התמקדות ברקמה עצמה על ידי טיפולים שונים. לפי הנתונים התהליך אינו הוקוס פוקוס אלא תהליך שלוקח בממוצע כשנה.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה לשיעור ניסיון חינם

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

19 צפיות0 תגובות
bottom of page