לרגל 75 שנה לאירגון הבריאות העולמי הנה רשימה של דברים שמומלץ לעשות על מנת לנהל אורח חיים בריא
top of page

לרגל 75 שנה לאירגון הבריאות העולמי הנה רשימה של דברים שמומלץ לעשות על מנת לנהל אורח חיים בריא



מדריכת פילאטיס מלמדת על רפורמר בחורה צעירה
בריאות הוא התנאי הראשון לאושר - אמר פילאטיס

ארגון הבריאות העולמי ובקיצור ה- WHO הוא אחת מהסוכנויות של האומות המאוחדות, תחום עיסוקו הוא בריאות הציבור. WHO נוסד ב-7 באפריל 1948 ובמבוא לחוקת הארגון נכתב: "ההנאה מרמת הבריאות הגבוהה ביותר שניתן להשיגה, היא אחת מזכויות היסוד של כל בשר ודם בלא הבדל גזע, דת, השקפה מדינית, מעמד כלכלי או חברתי."

לכבוד ציון 75 שנים להיווסדו ארגון הבריאות העולמי פורס את הגורמים שייעזרו לנו לנהל אורח חיים בריא יותר, ולפתח הרגלים טובים לחיים.

אני שמחה לשתף את המלצותיו:

שינה תקינה: במידה והשינה שלכם במהלך הלילה הייתה גרועה, לא רק מידת הריכוז ייפגע. חוסר שינה עלול להגביר את הסיכון לבעיות במצב הרוח, פיתוח אסטמה, שבץ ופגיעה בתוחלת החיים. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן המליץ למבוגרים לישון לפחות שבע שעות בלילה, אך ציין כי גם איכות השינה חשובה. מחקרים הראו כי חשוב לקבוע לוח זמנים לפיו נלך לישון ונתעורר, כמו גם חשוב לשמור על חדר השינה שלנו חשוך וקריר, ולהתרחק מהמסכים מוקדם יותר.

אישה צעירה ישנה וחולמת על אימון פילאטיס
פעילות גופנית מסייעת בשינה טובה יותר

אוכל מזין: תזונה ים תיכונית יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת, כולסטרול גבוה, דמנציה, אובדן זיכרון, ודיכאון. תזונה זו נעשית דרך בישול פשוט על בסיס צמחי, וכל ארוחה מתמקדת בפירות וירקות, דגנים מלאים, שעועית וזרעים, עם מעט אגוזים ודגש רב על שמן זית כתית מעולה.

אישה צעירה צוחקת שחומת עור מחזיקה שני פילפלים מול הפנים אחד בצבע אדום והשני בצבע צהוב
מחקרים מראים שאנשים שמקפידים על פעילות גופנית סדירה נוטים גם לשמור על הרגלי תזונה טובים

פעילות גופנית: ספורט הוא הכרחי לנפש בריאה. משרד הבריאות האמריקאי ממליץ לאנשים בין הגילאים 18 ל-64 לעסוק לפחות ב-150 דקות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת בכל שבוע, כמו גם בפעילויות לחיזוק שרירים לפחות פעמיים בשבוע.

מדריכה צעירה מאמנת אישה בוגרת על כיסא פילאטיס
חיזוק שרירים בפילאטיס מכשירים זה מה שאת צריכה

קשרים חברתיים: חברויות טובות וחזקות הן המפתח לא רק להקלת הלחץ, אלא גם לחיזוק הבריאות הפיזית שלנו. אנשים צריכים להשקיע זמן ואנרגיה ביצירת קהילה וחיזוק קשרים חברתיים קיימים.

שלוש נשים צעירות מתאמנות עם חישוק פילאטיס
להתאמן עם חברות זה הכי טוב - כיוון שזה מסייע בהתמדה ומחזק קשרים חברתיים

הורדת מתח: אין ספק, מתח יכול לשלוח את גופינו למאבק, מה שמעלה את רמת הקורטיזול. רמות גבוהות יותר של קורטיזול עלולות להחמיר מצבים בריאותיים כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ובעיות כרוניות במערכת העיכול. תזונה מאוזנת, שינה טובה, פעילות גופנית ותמיכה חברתית יכולים לעזור בהפחתת מתחים, כמו גם טכניקות של נשימה ומדיטציה.

אישה בחולצה אדומה נושמת ועושה מדיטציה
בפילאטיס יש דגש חשוב על נשימה ככלי להורדת מתח ותרגול ממוקד ועמוק

אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף הוד השרון 054-2233706

או הקליק.י פה

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

bottom of page