החשיבות של שילוב אימוני פילאטיס מזרן או מכשירים בבניית תוכנית אימון לספורטאים צעירים
top of page

החשיבות של שילוב אימוני פילאטיס מזרן או מכשירים בבניית תוכנית אימון לספורטאים צעירים


ספורטאים צעירים ופילאטיס

אחת משיתופי הפעולה שהכי מרגשים אותי בעבודה שלי היא התכנית לספורטאים צעירים שקיימת אצלי בסטודיו בשיתוף עם הפועל רעננה.

במסגרת זו ספורטאים צעירים מגיעים לאימונים בסטודיו כחלק מתכנית האימונים הרגילה שלהם בקבוצות קטנות של עד שישה או במתכונת יותר אינטימית.

חשוב להבין שאימון פילאטיס בגיל צעיר חושף את הספורטאים הצעירים למגוון של תנועות ומנחים שהם לא מכירים משגרת האימונים הרגילה שלהם ולכן תקנה להם בעתיד גיוון תנועתי שישמש אותם לכל החיים.

מלבד הגיוון התנועתי (שהוא מימד חשוב בפני עצמו) ישנה התייחסות למגוון בעיות של חוסר איזון שרירי, חוסר סימטריה, תיקון יציבה ושיפור ליקויי יציבה נפוצים כמו עקמת, מנח רגלים X או O ועוד... שלא נכללים בתכנית האימונים הרגילה ולכן לא זוכים להתיחסות כלל.

חלק לא פחות חשוב בעבודה עם ספורטאים צעירים הוא ללמד אותם להכיר את גופם, לסייע להם להבין מה הוא דפוס תנועה אפקטיבי, מה היא יציבה נכונה ועוד. כל אלו דברים שניתן לשפר בצורה משמעותית על ידי אימון פילאטיס ובמיוחד פילאטיס מכשירים.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי אימון ילדים ונוער הוא לא אימון של מבוגרים קטנים.

יש להתאים את תוכנית האימון מבחינה גופנית, נפשית וקוגנטיבית בהתאם לגיל הילדים/נוער.

מנסיוני בעבודה בשטח (על מגרש הכדורגל) ובסטודיו שלי בכפר סבא, בעבודה עם ילדים ונוער חשוב להבין את יכולת ההכלה של כל קבוצת גיל ובהתאם להכין את תוכנית האימון.

אני ממליצה לעבוד עם ילדים החל מגיל 8-ועד גיל 12 במסגרת של פילאטיס מזרן, ורק מגיל 12 ומעלה לשלב את האימונים בסטודיו על מכשירי הפילאטיס.

אחת הסיבות שתכנית זו כל כך מרגשת אותי היא העובדה שבגילאים אלו יש לנו "חלון הזדמנויות " יוצא דופן שלא יחזור על עצמו - כיוון שהגוף נמצא בשלב הבנייה שלו- שלב שלא יחזור מאוחר יותר, ולכן קיים שילוב מערכות אופטימלי שאם נדע לנצל אותו לבניית אבני יסוד חזקות ובריאות התרומה להמשך ההתקדמות של הספורטאים הצעירים תהיה מאוד משמעותית הן מבחינת היעילות התנועתית שלהם, הן מבחינת היכולת שלהם להימנע או להפחית את שיעור הפציעות שלהם בעתיד וכמובן מבחינת תחושה המסוגלות שלהם.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

119 צפיות0 תגובות
bottom of page