מכשירי הפילאטיס - הרפורמר
top of page

מכשירי הפילאטיס - הרפורמר


הרפורמר - כלי מרכזי בתרגול פילאטיס מכשירים

הרפורמר (reformer) הינו אחד ממכשירי הפילאטיס המוכרים והנפוצים ביותר שניתן למצוא בכל סטודיו ולא בכדי. לרפורמר מסגרת עץ או מתכת ומשטח מרכזי המכונה "כרכרה" שנע על גלגלים במסילות בתוך המסגרת. הכרכרה עצמה "מתחברת" אל המסגרת בעזרת קפיצים ברמות התנגדות שונות והמתאמן דוחף\מושך את עצמו בעזרת רצועות או כנגד "הבר" (שמחובר לקצה המסגרת ועשוי ממתכת). כשמו הרפורמר או בעברית "המתקן" הוא כלי מרכזי בתרגול פילאטיס מכשירים ומטרתו "לתקן" מגוון של בעיות יציבה ודפוסי תנועה שגויים. על הרפורמר מבצעים סדרה של תרגילים כנגד התנגדות של מספר משתנה של קפיצים שמטרתם להקנות למתאמן יציבה טובה כוח וגמישות. בקישור הזה ניתן לראות סירטון היסטורי די משעשע בו ג'וזף פילאטיס מלמד מתאמן לעבוד על הרפורמר.

אחד היתרונות החשובים של הרפורמר הוא הגיוון של רמות הקושי שניתן לתרגל עליו והעובדה שניתן לכוון את חלקיו כך שיתאימו לפרופורציות של כל מתאמן ומתאמן. כמו כן הוא מאפשר ביצוע של תרגילים במספר מנחים גדול החל משכיבה (למתחילים) ועד לעמידה (למתקדמים). תפעול הרפורמר נחשב לקל ופשוט וזו גם הסיבה שתראו אותו בשיעורי קבוצה.

תרגול על גבי הרפורמר ישפר כוח כללי, גמישות, קואורדינציה, ואיזון. דברים אלה בתורם יובילו לשיפור בחיי היומיום בכך שיתרמו ליציבה טובה יותר, תנועה יעילה, ועבור רבים, הקלה מכאבים הקשורים בחוסר איזון פיזי כמו כאבי ברכיים או כאבי גב. לסיכום הרפורמר יוצר סביבת תרגול ייחודית ומגוון תרגילים המתאים למתאמנים מתחילים ומתקדמים כאחד.

רוצים לנסות אימון פילאטיס על הרפורמר?

התקשרו עוד היום: 072-2122408

שלכם – סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

78 צפיות0 תגובות
bottom of page