top of page
  • silvanam

סובלים מכאבי צוואר? חיזוק שרירי הצוואר הוא פתרון יעיל וזמין


אישה צעירה עם חולצה ורודה אוחזת את הצוואר. נראה כי היא סובלת מכאב בצוואר
תרגול לחיזוק הצוואר הוא הפתרון היעיל והטוב ביותר

שכיחות כאבי צוואר

כאבי צוואר הם תופעה נפוצה מאוד. למעשה, כ-70% מהאוכלוסייה יסבלו מכאבי צוואר בשלב כלשהו בחייהם. כאבים אלו יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כגון:

  • פציעות - תאונות דרכים,במיוחד כאלו בהם מתרחשת צילפת שוט נמצאו קשורות לכאבי צוואר. במחקר סיסמטי שבוצע נמצא כי 84% מהחולים סובלים מכאב בצוואר תוך 7 ימים לאחר תאונת עם צילפת שוט, וב-12 חודשים לאחר התאונה כ-38% עדיין סובלים מכאב. בנוסף, 60% סובלים מכאב ראש בתקופה דומה.

  • נפילות, ופציעות ספורט יכולות לגרום לכאבי צוואר.

  • יציבה לקויה - ישיבה ממושכת מול המחשב, הטלפון, או הטלוויזיה, וכן קריאה או עבודה במנחים לא נוחים, יכולים להוביל לכאבי צוואר. במטה אנליזה הזו נמצא כי קיים קשר מובהק בין יציבה לקוייה בה הראש נוטה קדימה לבין כאבי צוואר. הקשר מתחזק ככול שהגיל עולה.

  • מתח וחרדה - מתח וחרדה יכולים לגרום לשרירים להתכווץ, מה שיכול להוביל לכאבי צוואר.

  • תהליך ההזדקנות - עם הגיל, שרירי הצוואר נחלשים, מה שיכול להוביל לכאבי צוואר.


השפעת כאבי צוואר

כאבי צוואר יכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים.

הם יכולים לגרום:

  • לכאבים - כאבי צוואר יכולים להיות חדים, עמומים, או נוקשים. הם יכולים להקרין לכתפיים, לראש, ולזרועות.

  • לקושי בתנועה - כאבי צוואר יכולים להקשות על הפניית הראש, הכיפוף שלו, וההרמה שלו.

  • לעייפות - כאבי צוואר יכולים לגרום לעייפות, כתוצאה מהמתח והקושי בתנועה.

  • לכאבי ראש - כאבי צוואר יכולים להוביל לכאבי ראש, כתוצאה מהלחץ על עצבים ועורקים באזור הצוואר. במטה אנליזה הזו על התדירות של כאבי צוואר בין חולי מיגרנה מצאה כי התדירות של כאבי צוואר גבוהה יותר בחולי מיגרנה מול הקבוצה השליטה. המחקר מצא גם כי כאבי הצוואר נפוצים יותר בחולים עם מיגרנה כרונית בהשוואה למיגרנה אפיזודית

  • לדיכאון וחרדה - כאבי צוואר יכולים להוביל לדיכאון וחרדה, כתוצאה מהכאב, הקושי בתפקוד, והפגיעה באיכות החיים.


חיזוק שרירי הצוואר כטיפול ומניעה

תרגול לחיזוק שרירי הצוואר הוא טיפול יעיל מאוד בכאבי צוואר. שרירים חזקים יותר יכולים לתמוך טוב יותר בראש ובצוואר, ולמנוע מהם להיפגע. בנוסף, תרגול לחיזוק שרירי הצוואר יכול לשפר את היציבה, להפחית מתח וחרדה, ולשפר את זרימת הדם לאזור הצוואר.

מחקרים רבים הראו כי תרגול לחיזוק שרירי הצוואר יעיל בטיפול ובמניעת כאבי צוואר. לדוגמה, מחקר אחד מצא כי תרגול לחיזוק שרירי הצוואר במשך 8 שבועות הפחית את הכאב ב-50% ואת הקושי בתפקוד ב-40%.

תוצאות סקירה זו מספקות ראיות ראשוניות להשפעה מגנה אפשרית של השתתפות בפעילות גופנית המיועדת לכושר או לספורט על השכיחות של כאבי צוואר לא ספציפיים בקהילה. הקשר המגן הזה נראה חזק יותר כאשר פעילות גופנית בוצעה במשך זמן שבועי ארוך יותר.


אוכלוסיית הגיל השלישי

אוכלוסיית הגיל השלישי נמצאת בסיכון מוגבר לכאבי צוואר. כתוצאה מהתהליך ההזדקנות, שרירי הצוואר נחלשים, מה שיכול להוביל לכאבים. בנוסף, אנשים מבוגרים נוטים יותר לסבול מבעיות יציבה, מתח וחרדה, גורמים נוספים לכאבי צוואר.

תרגול לחיזוק שרירי הצוואר חשוב במיוחד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי. תרגול זה יכול לעזור למנוע כאבי צוואר, לשפר את היציבה, להפחית מתח וחרדה, ולשפר את איכות החיים.



טיפים לתרגול הצוואר, הקפידו על טכניקה נכונה - חשוב לבצע את התרגילים בצורה נכונה, תוך שמירה על יציבה נכונה של הגוף.

  • התמקדו בשרירי הצוואר - חשוב להתמקד בשרירי הצוואר בזמן ביצוע התרגילים.

  • הקפידו על נשימה סדירה - חשוב לנשום באופן סדיר בזמן ביצוע התרגילים.

  • האזינו לגוף שלכם - אם אתם מרגישים כאב, עצרו את התרגיל.


סיכום

כאבי צוואר הם תופעה נפוצה מאוד שיכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים במיוחד בגיל השלישי. תרגול לחיזוק שרירי הצוואר הוא טיפול יעיל מאוד בכאבי צוואר, ומניעה מצויינת כנגד כאבי צוואר.


אשמח אם תשתפ.י את הפוסט הזה ותעזר.י לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשר.י 📱 עוד היום לאחד הסניפים שלנו לתאום הצטרפות:

סניף כפר סבא 054-5391754

סניף רעננה 054-9622771

סניף הוד השרון 054-2233706

או הקליק.י פה 

שלך,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page