תרגיל 5 בסדרת תרגילים לבטן
top of page

תרגיל 5 בסדרת תרגילים לבטן


התרגיל החמישי בסדרת תרגילי הבטן נקרא "lower and lift" והוא אינו מופיע כלל בספרו של ג'וזף פילאטיס, תרגיל זה בעצם שייך לחלק מהרפרטואר שמבצעים על גבי מכשירי הפילאטיס וביצוע שלו ללא המכשירים מעלה מאוד את דרגת הקושי שלו והוא לא מומלץ למתאמנים מתחילים או למי שטרם הגיע לשלב בו הוא יכול לתמוך במנופים גדולים ללא עזרה.

התרגיל הזה כאשר הוא מבוצע על המכשירים נחשב לתרגיל למתחילים ומטרתו ללמד ייצוב אגן בתנועה של הרגליים הרחק ממרכז הגוף, אבל ללא התמיכה של המכשירים הוא תרגיל מתקדם ומאוד מאתגר. מי שהכניסה אותו לתרגילי המזרון הייתה תלמידתו וממשיכת דרכו של ג'וזף פילאטיס Romana Kryzanowska, עליה אספר לכם בעתיד. היא הייתה זו שיצרה את "סדרת החמישה לשרירי בטן בפילאטיס" (באנגלית זה נשמע הרבה יותר קצר “Series of 5”). מספרים כי רומנה לא אהבה בטן רופסת ולכן הוסיפה לרפרטואר של המזרון שיצר גו'זף פילאטיס עוד 3 תרגילים משלה במיוחד לשרירי הבטן.

אני ממליצה להתחיל את התרגיל הזה על גבי מכשירי הפילאטיס ורק אחר כך לעבוד לביצוע שלו ללא תמיכה. אפשרות נוספת היא תמיכה של הרגליים כמו שאני מדגימה בסרטון או שימוש בגומייה או מגבת מסביב לכפות הרגליים ואחיזה של המגבת או הגומייה בידיים כך שהמשקל יתמך חלקית על ידי הידיים ולא רק על ידי שרירי הבטן ומכופפי הירך.

כאשר הוא מבוצע בצורה נכונה הוא תרגיל נהדר שמחזק את מכופפי הירך, מאריך את שרירי הירך האחורית ומחזק את שרירי הבטן תוך ייצוב האגן.

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :) או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

192 צפיות0 תגובות
bottom of page