תרגול לדרופ פוט - drop foot שניתן לעשות בבית
top of page

תרגול לדרופ פוט - drop foot שניתן לעשות בבית


יש לי לא פעם לקוחות שמגיעים עם בעיה האורתופדית הידועה בשם צניחת כף הרגל או, באנגלית, דרופ פוט (Drop Foot).

צניחת כף הרגל מתאפיינת בפגיעה בהליכה – מי שסובל מבעיה זו איננו יכול ליישר את כף הרגל בזמן ההליכה (הכוונה לבצע הרמה של כף הרגל למנח של פלקס) ולכן החלק הקדמי של כף הרגל נגרר על הרצפה, (במקום שהוא יתרומם והעקב יהיה זה שיפגוש את הרצפה ראשון) בעייה זו גורמת לפגיעה בהליכה תקינה וגם עלולה לגרום לעלייה בשכיחות של נפילות וביציבות הגוף ככלל.

ישנם מספר גורמים לצניחת כף הרגל וניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים: פגיעה מקומית ופגיעה מרכזית.

פגיעה מקומית: העצב האחראי על השריר שמיישר את כף הרגל בזמן ההליכה נפגע בגלל תאונה, טראומה או פגיעה מקומית.

פגיעה מרכזית: העצב עצמו תקין; המערכת שצריכה להעביר אליו הוראות היא זו שנפגעה –המוח לא מצליח להעביר את הפקודה לשרירים הרלבנטיים כיוון שהתקשורת בין המוח לבין השריר איננה עובדת כתוצאה מהפגיעה במערכת העצבים.

מטרת התרגול בסרטון היא לנסות ולשפר את השליטה שלנו בכף הרגל והיא מתאימה במיוחד למקרים בהם הפגיעה היא פגיעה מרכזית (למשל אחרי אירוע מוחי, טרשת נפוצה ועוד)

  1. בתרגיל זה אנחנו נשב ישיבה ישרה, עם רגליים בפיסוק ברוחב האגן כך שכפות הרגליים מונחות כנגד הקיר (חשוב במיוחד שהעקב יבוא במגע עם הקיר). אנחנו ננסה למשוך את כל הבהונות לכיונינו ולנתק אותן מהקיר ביחד עם כף הרגל (חוץ מהעקב כמובן) ואז לשחרר. לדעתי 5 חזרות זה מספיק.

  2. מפה ננסה לדחוף את הקיר עם כף הרגל (בלי לנתק את העקב) למשך ספירה של 30 שניות.

נבצע את תרגילים 1+2 לסרוגין 3 פעמים.

תרגילים אלו מאוד טובים למי שסובל מ-drop foot ואני ממליצה להתמקד בצד הבעייתי במחשבה אך להביט רק על הצד הבריא בזמן ביצוע התרגיל עצמו. (זה טריק קטן לעבוד על המח שלנו.... אבל אל תספרו לאף אחד שגיליתי לכם....)

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה להשארת פרטים.

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

2,095 צפיות0 תגובות
bottom of page