איך לעשות סקוואט מלא ופונקציונלי כטיפול מונע בכאבי גב ובירכיים
top of page

איך לעשות סקוואט מלא ופונקציונלי כטיפול מונע בכאבי גב ובירכיים


אז בהמשך לפוסט הזה שכתבתי לגבי סקוואטים ולבקשת הקהל הכנתי סרטון הדגמה קצר על ביצוע סקוואט מלא שייתן לכם טווחי תנועה מלאים ואפילו יעזור עם בעיות ברכיים וגב תחתון - בקיצור כל מה שהגוף שלנו צריך 😜

אני יודעת שאם אתן לא רגילות לבצע את התרגיל המלא כמו שאני מדגימה בסרטון - בהתחלה טווחי התנועה שלכן לא יהיו מלאים - לא לדאוג התמדה בתרגול תסייע בשיפור טווחי התנועה של כל המפרקים.

אם אתן מתקשות בהתחלה רצוי לבצע אותו עם עזרה או תמיכה של שולחן או משהו שניתן לאחוז בו ובהדרגה לעבור לביצוע שלו ללא תמיכה.

אני ממליצה לבצע את הסקוואט:

  • ללא משקל - משקל גורם לעומס יתר באזור הגב התחתון ולכן אני לא ממליצה כלל להוסיף משקל בתרגיל הזה. בנוסף פעמים רבות הנחת מוט על אזור הצוואר והכתפיים יגרום להטיית הראש לפנים במנח שמעמיס על הצוואר.

  • ברוחב האגן, כאשר כפות הרגליים פונות לפנים - תרגול במנח הרצוי של הרגליים תמיד עדיף כי תרגול בהטייה חיצונית ובפיסוק גדול תלמד את הרגליים לאמץ את המנח הזה לאורך זמן.

  • בטווח מלא של כל המפרקים והגב - מומלץ לנצל את הטווחים המלאים שלנו כך לא נאבד אותם!! בתרגול של סקוואט מלא אנו עובדים על טווח מלא של קרסול, ברך וירך ובנוסף מותחים את הגב התחתון שנוטה להיות מקוצר אצל רובנו מישיבה של שעות לאורך היום.

  • לשלב תנועת ידיים עם הסקוואט - כפיפה ויישור של המרפקים עם ביצוע התרגיל יוסיפו גם עבודת ידיים וגם ישפרו את הסנכרון בין הידיים לרגליים.

  • לאפשר לברכיים לעבור את קו כפות הרגליים במידת הצורך - אין כל בעייה בכך שהבירכיים יעברו את כפות הרגליים וזה בטח לא מזיק או מסוכן, זה במיוחד קשור לפרופורציה בין כף הרגל לשוק.

התרגיל הזה לדעתי חשוב במיוחד למי שיושב הרבה שעות או לספורטאים שנוטים לא להגיע לטווחי התנועה המלאים האלו באימונים רגילים.

פעמים רבות שואלים אותי האם זה לא מזיק לברך לבצע כפיפה כזו, אז התשובה היא ממש לא!! הברך נועדה לכפיפה ויישור:-)

בכל אזור המזרח הרחוק אנשים מבצעים את התנועה הזו כל הזמן אפילו נשארים בה בזמן אכילה או במקום ישיבה על כיסא.

הבעיה היא שלנו בעולם המערבי, בשל ההרגל שלנו לשבת על כיסא הטווחים שלנו מתקצרים ולכן אנחנו מתקשים בתנוחה של כריעה מלאה ה"סקוואט":-).

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408 או הקליקו פה

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י

123 צפיות0 תגובות
bottom of page