עיסוי עצמי - למי זה טוב?? פוסט מבוא לסדרת העיסוי העצמי עם אביזרים וסידרת הפסיה והרכבות האנטומיות
top of page

עיסוי עצמי - למי זה טוב?? פוסט מבוא לסדרת העיסוי העצמי עם אביזרים וסידרת הפסיה והרכבות האנטומיות


עיסוי עצמי לספורטאים

עיסוי עצמי הוא כלי לטיפול עצמי שאני בדרך כלל מלמדת את הספורטאים שבין לקוחותיי. זהו כלי מומלץ מאוד לספורטאים, אך לא רק וזו בדיוק הסיבה שאני כותבת את סדרת הפוסטים הבאה שכל כולה מוקדשת לנושא העיסוי העצמי לטיפול ומניעת כאבי שרירים.

עיסוי עצמי הוא כלי נהדר לכל אחד בכל רמה וגיל :) ולא, לא חייבים להיות אחרי פציעה או תחרות \ אימון קשה כדי להשתמש בו.

שימוש בעיסוי עצמי באופן קבוע יתרום רבות לאיכות החיים של כל אחד ואחת ממכם , ובפרט לאיכות האימונים ולביצועים בקרב הספורטאים שבינכם. (חובבנים או מקצועיים)

בפוסט הזה אמנה כמה מתוך האביזרים בהם אני ממליצה להשתמש ובפוסטים הבאים נעבור ביחד על כל אחד מהם, על המקומות עליהם אני ממליצה לבצע בעזרתו את העיסוי, וכמובן לאיזו מטרה.

אביזרי העיסוי המומלצים לדעתי (שכל אחד צריך להחזיק בבית):

1. כדור טניס

2. כדור עיסוי

3. מערוך (כן, כן כזה שיש לכם במטבח)

4. מקל

5. כוסות רוח

6. גליל

7. גולות (שפעם שיחקנו איתם כשהיינו ילדים)

מי שלא בטוח מדוע עיסוי עצמי יכול לסייע במניעת כאבים והפגתם אני רק אציין כי בשנים האחרונות גדלה כל הזמן ההבנה שלנו את גוף האדם ואת התפקיד המאוד משמעותי של רקמה מאוד מיוחדת בשם "פסיה" או "פשיה" (היות וזו מילה מתורגמת אני מרשה לכם לקרוא לה בשני האופנים :)) הפסיה היא רקמת חיבור הנמצאת לאורך כל הגוף והיא מחברת שרירים, גידים, מפרקים ואפילו אברים פנימים בכל גופינו.

האיש שבעצם גילה לנו את החשיבות העצומה של רקמה זו ואת ההשפעה שלה על יציבה , פציעות, כאב, דפוסי תנועה ועוד הוא לא אחר מאשר טום מאיירס (Thomas Myers).

הוא גם חיבר ספר מופלא בשם "Anatomy Trains" המסביר את תפקיד "הרכבות האנטומיות" בגופנו (כך הוא כינה את הפסיה המחברת מספר שרירים לרכבת אחת מתמשכת ) והוא גם זה שנתן את הדגש על הראיה של הגוף כמשהו מתמשך ורציף ולא רק כשרירים בודדים שיש לטפל בהם או מפרק בודד שעליו יש להתייחס כשבאים לטפל בכאב, פציעה, דפוס תנועה שגוי או בעיית יציבה.

בעתיד אני אכתוב פוסט שלם בנושא ולכן לא ארחיב על כך עכשיו :). התרומה העיקרית של העיסוי העצמי היא בטיפול בפסיה, שיחרור מתח ברכבת אנטומית כזו או אחרת פתיחת הדבקויות בשרירים ובפסיה עצמה ועל ידי כך שיפור טווחי תנועה, הפגת כאבים ועוד....

הסיבה שאני כל כך אוהבת ומאמינה בתיאורית הרכבות האנטומיות היא שסוף סוף אני מרגישה שעולם הרפואה המערבי מתחיל להבין מה שג'וזף פילאטיס הבין כבר מזמן!!! הגוף הינו יחידה מתמשכת ושלמה שלא ניתן לפרק אותה לשרירים נפרדים או מפרקים נפרדים ש"רק" בהם יש בעייה.

כדי להגיע לשיקום מלא וליציבה אופטימלית ובכך להשיג דפוס תנועה יעיל וללא כאב יש להתייחס אל הגוף כשלם ולא בחלקיו!!

אשמח אם תשתפו את הפוסט הזה ותעזרו לי להגיע לעוד אנשים :)

או שתתקשרו עוד היום ונתאם לכם שיעור ניסיון 072-2122408

שלכם,

סילבנה קמחי מן סטודיו קונטרולוג'י.

183 צפיות0 תגובות
bottom of page